Ποιες αλλαγές έρχονται στον Σκλαβενίτη λόγω αγοράς Μαρινόπουλου;
Οκτώ μήνες μετά τα πρώτα σενάρια που έλεγαν ότι η τύχη της Μαρινόπουλος βρίσκεται στα χέρια της Σκλαβενίτης, η τελευταία οδεύει ολοταχώς προς την ανάληψη του δικτύου της χειμαζόμενης αλυσίδας και θέτει υποψηφιότητα για να καταστεί ο market leader του κλάδου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις νέες ισορροπίες στην αγορά.
Και αν αυτούς τους οκτώ μήνες, δοκιμάστηκαν οι αντοχές, κυρίως σε διαπραγματευτικό επίπεδο των μελών της οικογένειας Σκλαβενίτη και της ομάδας που «έτρεχε» το deal διάσωσης της Μαρινόπουλος το οποίο κινδύνεψε να τιναχθεί στον «αέρα» ουκ ολίγες φορές, τώρα τον λόγο έχει η εκτέλεση του πλάνου.
Δηλαδή κατά πόσο η οικογένεια Σκλαβενίτη θα μπορέσει να «χωνέψει» αυτή τη μεγάλη μπουκιά των 361 καταστημάτων της Μαρινόπουλος και πόσο γρήγορα θα μπορέσει να καλύψει το χαμένο έδαφος και να «γυρίσει» ένα δίκτυο το οποίο επί της ουσίας έχει εξαφανισθεί από τον χάρτη, για να αποπληρώνει τα δάνεια που λαμβάνει για αυτό το deal διάσωσης.
Και όλα αυτά σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να ματώνει: το 2016 χάθηκε από την αγορά μισό δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ το 2017 μπήκε με τους χειρότερους οιωνούς. Πτώση 9,9% στην κατανάλωση εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Υπό αυτά τα δεδομένα, σε επίπεδο κατανάλωσης, και με τον ανταγωνισμό να βρίσκεται επί ποδός πολέμου και να ετοιμάζει τον δεύτερο γύρο της αντεπίθεσής του σε επίπεδο τιμών, η προσπάθεια της Σκλαβενίτης να επαναφέρει το δίκτυο της Μαρινόπουλος στον ενάρετο κύκλο δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.
Αντιθέτως. Ο δρόμος θα είναι δύσκολος και αυτό το γνωρίζουν καλύτερα στην οικογένεια Σκλαβενίτη, για την οποία η απόκτηση του δικτύου της Μαρινόπουλος ήταν το τελευταίο μεγάλο βήμα για να αποκτήσει πανελλαδική παρουσία.
«Είναι η ολοκλήρωσή μας» έχει παραδεχθεί πηγή κοντά στην οικογένεια. Μόνο που αυτή η ολοκλήρωση για να έχει νόημα αφενός θα πρέπει να γυρίσουν οι καταναλωτές στο δίκτυο και αφετέρου οι προμηθευτές να βάλουν πλάτη.
Φυσικά κανείς δεν πιστεύει πως η οικογένεια Σκλαβενίτη, οι κινήσεις της οποίας ήταν πάντα μετρημένες, θα έμπαινε σε μια τέτοια περιπέτεια χωρίς να ζυγίσει τους κινδύνους.
Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της αγοράς, η συγκεκριμένη «εξαγορά», μέσω της οποίας η Σκλαβενίτης υπερτριπλασιάζει το δίκτυό της και αποκτά πανελλαδική παρουσία, δεν έχει καμία σχέση με την απόκτηση του 60% της κρητικής Χαλκιαδάκης ούτε με την εξαγορά του δικτύου της Makro Cash & Carry.
Βέβαια, μπορεί να πει κανείς πως οι εξαγορές των τελευταίων ετών ήταν έναcrash test πριν από τη μεγάλη «παρτίδα».
Ακόμη και έτσι όμως ο εξαπλασιασμός του δικτύου της Σκλαβενίτης από τα 86 καταστήματα του 2012 στα 525 καταστήματα στις αρχές του 2017, ο υπερδιπλασιασμός του αριθμού των εργαζομένων (σήμερα 940) αλλά και ο νέος δανεισμός άνω των 460 εκατ. ευρώ, δεν είναι ό,τι πιο εύκολο στη συγκυρία.
Βέβαια, σε αυτήν τη μάχη δεν είναι μόνη της, έχει και συμμάχους. Εκτός από τους εργαζομένους της αλλά και τους καταναλωτές της (η πιστότητα των πελατών στο δίκτυο της Σκλαβενίτης είναι εντυπωσιακή), έχει καλές σχέσεις με το τραπεζικό σύστημα (παραμένει μια από τις εταιρείες που εξυπηρετούν στο ακέραιο τις υποχρεώσεις της) αλλά και με άλλες «στρατηγικές» εταιρείες όπως, λ.χ., με την Grivalia.
Η τελευταία ανακηρύχθηκε την περασμένη Δευτέρα, πλειοδότρια σε διαγωνισμό για την απόκτηση χαρτοφυλακίου 15 εμπορικών ακινήτων – supermarkets και ενός οικοπέδου που ανήκαν στη Ζήνων Ακίνητα και τα οποία μίσθωνε η Μαρινόπουλος και σήμερα η Σκλαβενίτης.
Το προσφερόμενο τίμημα για την απόκτηση του χαρτοφυλακίου ήταν 16,25 εκατ. ευρώ, ενώ όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο αναμένεται να το εκμισθώσει μέσα από μια πολυετή σύμβαση η Σκλαβενίτης.
Υπενθυμίζεται πως η Grivalia έχει εξαγοράσει σειρά καταστημάτων τα οποία εκμισθώνει η Σκλαβενίτης (sale and lease back), όπως τα 9 καταστήματα που απέκτησε από τη Makro.
Το Επιχειρηματικό Σχέδιο της Σκλαβενίτης, για την επόμενη ημέρα της Μαρινόπουλος, προβλέπει θετική λειτουργική κερδοφορία σε όρους ΚΠΦΤΑ από το δεύτερο έτος μετά την ημερομηνία επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της Μαρινόπουλος, καθαρή κερδοφορία από το τέταρτο έτος, πωλήσεις 1,03 δισ. ευρώ από το πρώτο έτος και επενδύσεις 133 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τον τζίρο, η πλευρά Σκλαβενίτη εκτιμά πως θα μπορέσει να μαζέψει πίσω 1,03 δισ. ευρώ το πρώτο έτος, αυτός να αυξηθεί κατά 17% το δεύτερο φθάνοντας τα 1,2 δισ. ευρώ, το τρίτο έτος αναμένεται ετήσια αύξηση 9% στο συνολικό κύκλο εργασιών, ενώ μετά το έβδομο έτος εκτιμάται πως ο κύκλος εργασιών θα παραμείνει σταθερός στα 1,397 δισ. ευρώ.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών αναμένεται να επιτευχθεί κυρίως μέσω της διαδικασίας αναπλήρωσης του αποθέματος στα καταστήματα ενώ παράλληλα θα πραγματοποιείται και το Επενδυτικό Σχέδιο το οποίο προβλέπει πλήρη ανακαίνιση μεγάλου αριθμού καταστημάτων όλων των κατηγοριών έως το τέλος του τέταρτου έτους.
Σύμφωνα με τη Σκλαβενίτης το Επιχειρηματικό Σχέδιο, το οποίο ενοποιεί τα αποτελέσματα των:
Μαρινόπουλος, Ξυνός, Express M, Πειραϊκόν, Μαρκέτα Αρβανίτης, Παλαμάρης, Κρόνος, χρησιμοποιεί την παραδοχή ότι η νέα εταιρεία (Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης στην οποία θα περάσει το δίκτυο της Μαρινόπουλος), θα ακολουθήσει το μοντέλο λειτουργίας του Ομίλου Σκλαβενίτη οδηγώντας έτσι στην επίτευξη παρόμοιου επιπέδου μικτού κέρδους σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την ένταξη της νέας εταιρείας στον Όμιλο.
Τι αλλάζει για τη Σκλαβενίτης:
-Ο αριθμός των καταστημάτων αυξάνεται στα 525, από 111 (161 με τις θυγατρικές) σήμερα, και αποκτά πανελλαδική παρουσία.
-Υπεδιπλασιάζεται ο αριθμός των εργαζομένων, από 940 σήμερα.
-Ο δανεισμός του ομίλου εκτοξεύεται άνω των 460 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.