Με το χρονόμετρο να μετρά αντίστροφα πλέον για την κρίσιμη Διάσκεψη της Γενεύης, οι πυρετώδεις διαβουλεύσεις τόσο μπροστά όσο και πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας κορυφώνονται, με τις προσδοκίες για μία λύση στο Κυπριακό να πραγματοποιούν χαμηλές πτήσεις.
Το ορόσημο για τις προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει από την κυβέρνηση Τσίπρα δεν είναι άλλο από την διάσκεψη της Γενεύης, η οποία χαρακτηρίζεται διπλωματικά open ended, δηλαδή ακόμα και να σταματήσει δεν θα θεωρηθεί πως κατέρρευσε, αλλά μπορεί να συνεχίσει με εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών στο προσεχές μέλλον.
Κορυφαίος κυβερνητικός αξιωματούχος επί της ουσίας πέταξε το μπαλάκι στην Άγκυρα για την εκπροσώπηση των δύο χωρών στη Γενεύη, δεδομένου ότι παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της Τουρκίας για την παρουσία Ερντογάν, διαρροές προς τον Τύπο τις τελευταίες ώρες κάνουν λόγο για εκπροσώπηση της Τουρκίας από τον πρωθυπουργό, Μπιναλί Γιλντιρίμ. Η στάση αυτή της Άγκυρας προστίθεται στην ήδη αρνητική διάθεση για διμερή συνάντηση Τσίπρα – Ερντογάν πριν τη Διάσκεψη της Γενεύης.
Για τον λόγο αυτό και κυβερνητικές πηγές τόνισαν το μεσημέρι του Σαββάτου πως «η ελληνική κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός εργάζεται εντατικά και θα εργάζεται ως τις τελευταίες ώρες πριν τη διάσκεψη της Γενεύης ώστε να υπάρξει θετική εξέλιξη στις διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό» ανέφεραν κυβερνητικές πηγές. Η ελληνική κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανταποκριθεί θετικά και να εκπροσωπηθεί στο υψηλότερο επίπεδο στη Γενεύη, σε περίπτωση που το ίδιο αποφασίσει η Τουρκική πλευρά». Επί της ουσίας η εν λόγω τοποθέτηση αποτελεί προαναγγελία απουσίας του Έλληνα πρωθυπουργού στην περίπτωση που ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επιβεβαιώσει πως δεν θα παραβρεθεί στη Γενεύη.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.