Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ: «Ο Τούρκικος στρατός δεν φεύγει από το νησί»

erdogan
«Παρά την ειλικρίνεια των Τουρκοκυπρίων, η Ελλάδα πάλι το βάζει στα πόδια από μία λύση για την Κύπρο. Δεν τίθεται θέμα να φύγουν τα τουρκικά στρατεύματα από την Κύπρο» δήλωσε πριν από λίγο ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Πιο αναλυτικά: «Παρά την ειλικρίνεια των Τουρκοκυπρίων, η Ελλάδα πάλι το βάζει στα πόδια από μία λύση για την Κύπρο. Δεν τίθεται θέμα να φύγουν τα τουρκικά στρατεύματα από την Κύπρο» δήλωσε πριν από λίγο σε ομιλία του ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Πρόσθεσε ότι για να φύγουν τα τουρκικά στρατεύματα από την Κύπρο θα πρέπει να φύγουν και τα ελληνικά. Όπως μεταδίδει το Reuters ο Τούρκος πρόεδρος είπε επίσης: «Έχουμε πει ξεκάθαρα στην Κύπρο και την Ελλάδα ότι δεν θα πρέπει να περιμένουν μία λύση χωρίς την Τουρκία ως εγγυήτρια δύναμη. Θα είμαστε εκεί για πάντα!».
Τα Κόκκινα (Ερένκιοι) μαζί με τη Μόρφου να ενωθούν και να παραμείνουν στην τουρκοκυπριακή πλευρά.
Τα Βαρώσια (κλειστά και ανοιχτά) πάλι να παραμείνουν στους Τουρκοκυπρίους
«Το σχέδιο Ανάν πλέον δεν έχει ισχύ.  Αν θέλουμε ειρήνη δίκαιη και περιεκτική, αυτά πρέπει να γίνουν, είπαμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Τούρκος πρόεδρος αναφέρθηκε και στο ζήτημα της εναλλασσόμενης προεδρίας, προτείνοντας δυο περιόδους προεδρίας από τους Ελληνοκύπριους και μια από τους Τουρκοκύπριους, ενώ η ελληνοκυπριακή πλευρά ζητά τέσσερις περιόδους. «Οι όροι που προβλέπονται δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί», είπε.
Σε εκτενές της θέμα η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung του Μονάχου δίνει την δική της ανάλυση για το Κυπριακό με αφορμή τις διαπραγματεύσεις της Γενεύης. Ο ανταποκριτής της εφημερίδας αναφέρεται στους λόγους που θα συνέτειναν σε μια λύση του Κυπριακού σήμερα. Η ΕΕ χρειάζεται μια επιτυχία μετά το βαρύ τραύμα του Brexit και ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν θα μπορούσε να αναθερμάνει μέσω της επίλυσης τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της χώρας του. Αυτό όμως που αντιτίθεται στην ευνοϊκή πολιτική συγκυρία και τις μεγάλες προσδοκίες που εξέθρεψε η Γενεύη είναι η ίδια η πραγματικότητα στο νησί.
«Πάνω από 40 χρόνια διχοτόμησης έχουν δημιουργήσει τετελεσμένα. Ο εκτουρκισμός του Βορρά επεκτείνεται και στηρίζεται από ευλαβείς εποίκους που είναι πιστοί στην Άγκυρα. Οι κοσμικοί Τουρκοκύπριοι μετατρέπονται σε μειονότητα. Ο απογαλακτισμός από την Άγκυρα γίνεται όλο και πιο δύσκολος, τώρα μάλιστα που η Τουρκία εφοδιάζει μέσω αγωγού με πόσιμο νερό τα τουρκοκυπριακά εδάφη. Εξάλλου η Τουρκία δηλώνει ξεκάθαρα την παρουσία της με 35.000 στρατιώτες. Αυτή τη στιγμή ο Ερντογάν έχει ανάγκη στο εσωτερικό τους ακραίους εθνικιστές που θα τον κατηγορούσαν για προδοσία, αν εγκατέλειπε τη Βόρεια Κύπρο.»
Ο Νότος τα καταφέρνει και χωρίς τον Βορρά
«Το νότιο τμήμα πάλι τα έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ καλά και χωρίς τον Βορρά, βγαίνει μάλιστα από την δημοσιονομική κρίση στηριζόμενο στις δικές του δυνάμεις. Υπολογίζεται ότι το 70% των Ελληνοκυπρίων δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στο βόρειο τμήμα, παρά το ότι μπορούν να περάσουν άνετα τη διαχωριστική γραμμή. Αυτή η άρνηση οφείλεται εν μέρει στην περιφρόνησή τους για τον Βορρά που παριστάνει το κράτος.»
Και το συμπέρασμα του Γερμανού αναλυτή: «Ακόμα και αν τα σχέδια της Γενεύης εφαρμοστούν, δεν μπορεί να γίνει λόγος για μια πραγματική κοινή πορεία προς το μέλλον.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.