«Ούτε ένα ευρώ επιπλέον μέτρα» τιτλοφορείται η αποκλειστική συνέντευξη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, προς την «Εφημερίδα των Συντακτών», ακριβώς δύο χρόνια από το βράδυ εκείνο που ο ΣΥΡΙΖΑ κέρδιζε τις εκλογές (για πρώτη φορά, γιατί ακολούθησε και δεύτερη εκλογική αναμέτρηση, εννέα μήνες μετά).
«Προτιμά να ασκεί αντιπολίτευση μέσω Instagram», είναι η πιο χαρακτηριστική φράση του πρωθυπουργού για τον αντίπαλό του, τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, αφού, όπως σημειώνει, δεν έχει κάνει ούτε μία ερώτηση για την «Ώρα του πρωθυπουργού». Ενώ για το «μέτωπο» της κυβέρνησης με μερίδα των μέσων μαζικής ενημέρωσης αναφέρει κατά λέξη: «'Αλλο η ελευθερία του Τύπου και άλλο η ασυδοσία της διαπλοκής».
«Αναλάβαμε την ευθύνη της διαχείρισης της κρίσης στη πιο δύσκολη στιγμή της μεταπολιτευτικής μας ιστορίας. Δυο φορές ο ελληνικός λαός μας έδωσε εντολή να βγάλουμε το "φίδι από τη τρύπα" με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για την ελληνική κοινωνία. Δε πρόκειται να εγκαταλείψουμε τον ελληνικό λαό στις άγριες διαθέσεις των προθύμων» διαβεβαιώνει, επίσης, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
«Σοκ και δέος» είναι το πρόγραμμα της ΝΔ για τους ασθενέστερους, υποστηρίζει ο πρωθυπουργός και, επί λέξει, «αυτό που υπόσχεται ο κ. Μητσοτάκης είναι ότι θα τα δεχτεί όλα και ακόμη περισσότερα από όσα ζητούν οι πιο ακραίοι από τους δανειστές. Δηλαδή "σοκ και δέος" για τους οικονομικά ασθενέστερους και τους συνταξιούχους. Φάνηκε, άλλωστε, αυτό και με τη στάση του στην ψηφοφορία για τη 13η σύνταξη».
Καλεί, τέλος, την Ευρώπη «να συνεκτιμήσει τα νέα δεδομένα, που δημιουργούνται με την αλλαγή πολιτικής ηγεσίας στις ΗΠΑ, και να αποφασίσει προτάσσοντας το κοινό συμφέρον. Και όχι τους πρόσκαιρους πολιτικούς υπολογισμούς που γίνονται σε κάθε χώρα ξεχωριστά».
Ερωτηθείς για τα σενάρια πρόωρης προσφυγής στις κάλπες, ο πρωθυπουργός εμφανίζεται αντίθετος, όχι γιατί τις φοβάται, όπως διευκρινίζει, αλλά γιατί «τώρα δεν έχουν κανένα νόημα». 'Αλλωστε, «πάντα ήμασταν πίσω στις δημοσκοπήσεις, αλλά τις εκλογές τις κερδίζαμε».
Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός, στη συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», απαντά επί λέξει για το ενδεχόμενο νομοθέτησης νέων μέτρων ως εξής: «Έχουμε δηλώσει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν υπάρχει περίπτωση να νομοθετήσουμε ούτε ένα ευρώ επιπλέον μέτρα από όσα προβλέπει η συμφωνία και, πολύ περισσότερο, για την περίοδο μετά το τέλος του προγράμματος». Εξάλλου, «το αίτημα νομοθέτησης επιπλέον μέτρων και μάλιστα, υπό αίρεση, δεν είναι μόνο ξένο προς το ελληνικό Σύνταγμα. Είναι ξένο και προς τους κανόνες της δημοκρατίας, είναι ξένο προς το ευρωπαϊκό κεκτημένο». Εν τέλει, «δεν είναι θέμα μιας κυβέρνησης, είναι θέμα αξιοπρέπειας και αυτοσεβασμού ενός λαού και μιας χώρας».
Καλεί μάλιστα το ΔΝΤ να αναλάβει με παρρησία την ευθύνη της άποψής του για το πρόγραμμα, αλλά και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να πάρει θέση έναντι των παράλογων, όπως τα χαρακτηρίζει, αιτημάτων του Ταμείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.