Στο «κόκκινο» έχει φτάσει η κατάσταση σε Χίο και Σάμο, μετά τα πρόσφατα, σοβαρά επεισόδια που σημειώθηκαν σε δομές φιλοξενίας προσφύγων των δύο νησιών.
Χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες παραμένουν εγκλωβισμένοι για μήνες, αναμένοντας να κριθούν τα αιτήματα ασύλου που έχουν καταθέσει.
Οι συνθήκες δυσκολεύουν περισσότερο λόγω των επιπλέον προβλημάτων που φέρνει ο χειμώνας, ενώ το ενδεχόμενο εκδήλωσης ντόμινο ανεξέλεγκτων καταστάσεων σε hotspots και κέντρα φιλοξενίας σήμανε συναγερμό σε αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η «Καθημερινή», την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. ανησυχούν έντονα πληροφορίες και ενδείξεις για δράση ακροδεξιών στοιχείων στα δύο νησιά.
Ταυτόχρονα, το αίτημα της άμεσης αποσυμφόρησης δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, καθώς λόγω της συμφωνίας Ε.Ε. – Τουρκίας απαγορεύεται να μεταφερθούν στην ενδοχώρα άτομα από τα νησιά, εκτός αν εγκριθεί το αίτημα ασύλου που έχουν καταθέσει.
Ωστόσο για όσους αφικνούνται σήμερα στα νησιά -εφόσον οι ροές συνεχίζονται καθημερινά- και καταθέτουν αίτημα ασύλου, οι διαδικασίες δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν περάσουν τουλάχιστον 10-12 μήνες, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε στην «Κ» ο Δανιήλ Εσδράς, επικεφαλής του Ελληνικού Γραφείου του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ).
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.