Ο Ολάντ παίζει το χαρτί του ευρωπαικού Νότου προκειμένου να υπάρξει μια νέα ισορροπία στην Ευρώπη υπέρ του λεγόμενου «Club Med» γράφει σήμερα η γαλλική εφημερίδα Liberation.
Η γαλλική εφημερίδα σημειώνει χαρακτηριστικά ότι ο γάλλος πρόεδρος «μαζί με τον Ματέο Ρέντσι αλλά και τον έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα με τον οποίο τηλεφωνήθηκε το περασμένο Σάββατο, την Ισπανία αλλά και την κυβέρνηση της Πορτογαλίας , επιδιώκει να υπάρξει μια νέα ισορροπία στην Ευρώπη υπέρ των χωρών του Club Med τις οποίες περιφρονεί η ευημερούσα βόρεια Ευρώπη». Ταυτόχρονα ο γάλλος πρόεδρος –γράφει η Liberation – θα υποδεχτεί το Σαββατοκύριακο στο Παρίσι τους ευρωπαίους σοσιαλδημοκράτες ηγέτες και έχει πολλαπλασιάσει τις επαφές του με τον ηγέτη του γερμανικού SPD, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.
Γάλλοι διπλωμάτες υπογραμμίζουν πάντως, σύμφωνα πάντα με τη Liberation, ότι οι διαφορές που εμφανίζονται ανάμεσα στο Παρίσι και το Βερολίνο για το ρυθμό των διαδικασιών στην ΕΕ μετά το Brexit είναι απλώς θέμα τόνου ή φρασεολογίας και δεν αντανακλούν κάποια ουσιαστική διάσταση απόψεων.
Η γαλλική εφημερίδα σημειώνει ότι, αφού ο Ολάντ πολλαπλασίασε τις επαφές του με τις χώρες της Μεσογείου, το Παρίσι, το Βερολίνο και η Ρώμη εξέφρασαν τη θέλησή τους να δώσουν μια νέα ώθηση στην Ευρώπη και προσθέτει με έμφαση: «Παράλληλα με το κλασικό διπλωματικό παιχνίδι ανάμεσα στο Παρίσι και το Βερολίνο, ο Γάλλος Πρόεδρος χρησιμοποίησε δύο μοχλούς για να ασκήσει πίεση στη Γερμανίδα Καγκελάριο. Πρώτα παίζοντας το χαρτί του Νότου. Με τον Ματέο Ρέντσι , αλλά και με τον έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, με τον οποίο είχε τηλεφωνική επαφή το περασμένο Σάββατο, την Ισπανία και την Κυβέρνηση της Πορτογαλίας, ο Φρανσουά Ολάντ στοιχηματίζει σε μια νέα ισορροπία υπέρ των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, τις οποίες περιφρονεί η ευημερούσα βόρεια Ευρώπη. Και στη συνέχεια απευθυνόμενος στη σοσιαλδημοκρατική Ευρώπη, τους ηγέτες της οποίας πρόκειται να υποδεχθεί στο τέλος της εβδομάδας στο Παρίσι"
«Αν άκουγε κανείς αυτά που έλεγαν οι Γάλλοι διπλωμάτες τη Δευτέρα, θα πίστευε ότι οι διαφορές που προκύπτουν ανάμεσα στο Παρίσι και το Βερολίνο σχετικά με το ρυθμό των επιχειρήσεων μετά το Brexit δεν είναι παρά απλώς ζήτημα τόνου, λεξιλογίου, και επ' ουδενί ουσίας. «Οι Γάλλοι αγαπούν τη λέξη πρωτοβουλία, οι Γερμανοί τη λέξη σταθερότητα. Ο Ολάντ μιλάει για επανεκκίνηση, η Μέρκελ για ενίσχυση», σχετικοποιούσε μια διπλωματική πηγή. « Μεταθέτοντας τις κινήσεις για το μέλλον, η Μέρκελ έκανε ακριβώς αυτό για το οποίο συνήθως κατηγορούμε τον Ολάντ, αλλά το οποίο ο γάλλος πρόεδρος δεν έκανε αυτή τη φορά», τονίζει μέλος της Κυβέρνησης. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, πρέπει να είμαστε «σταθεροί όσον αφορά την ταχύτητα της διαδικασίας εξόδου του Ηνωμένο Βασιλείου από την ΕΕ. Αν δεν τα καταφέρουμε σ' αυτό, μπορεί να έχουμε μέχρι και 15 χρόνια καθυστερήσεων εξαιτίας των Βρετανών».
«Η Μέρκελ επιθυμεί να υπάρχει σταθερότητα, τη στιγμή που οι Βρετανοί προκαλούν την αστάθεια», σχολιάζει στη Liberation πηγή που βρίσκεται κοντά στο περιβάλλον του Γάλλου Προέδρου, και προσθέτει: «σήμερα πρέπει να τεθεί ένα πλαίσιο, και ο σύμμαχος στον οποίο μπορεί να βασιστεί είναι ο Ολάντ».
Διαβάστε περισσότερα στο http://www.topontiki.gr/article/175573/liberation-symmahia-me-ellada-kai-italia-epidiokei-o-olant
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.