Ο Λεωνίδας Πιστιόλης γράφει στο blog του για το πλάνο των Bulls και την (επικρατούσα) λογική του όταν κάτι δεν πετυχαίνει, το διαλύεις.
Ο Derrick Rose έφυγε. Ο Joakim Noah είναι free agent και έχει ήδη διαμηνύσει ότι δεν σκοπεύει να παραμείνει στο Chicago. Ο Pau Gasol αναμένεται να κάνει optout από το συμβόλαιο του. Σύμφωνα με τους Sun Times οι «ταύροι» έχουν βγάλει στο σφυρί ακόμα και τον Taj Gibson. Με άλλα λόγια, οι Bulls κάνουν restart. Αρχίζουν πάλι από το μηδέν αυτό το καλοκαίρι.
Ο λόγος; Απλός. Το Chicago δεν πλησίασε ποτέ τον τίτλο που ονειρευόταν τα τελευταία χρόνια. Δεν έκανε καν ένα βήμα παραπάνω. Αποφάσισε λοιπόν να ξεπουλήσει και οι υπόλοιπες ομάδες σπεύδουν να αγοράσουν. «Ανανέωση εδώ και τώρα» είναι το σύνθημα. «O τελευταίος να κλείσει την πόρτα», αν προτιμάτε…
Η λογική όταν-κάτι-δεν-κάνει-το-διαλύεις
Όχι, οι Bulls δεν κάνουν κάτι πρωτότυπο. Όταν κάτι δεν πετυχαίνει στο ΝΒΑ, το διαλύεις, το αντικαθιστάς με κάτι καινούργιο. Αρέσει - δεν αρέσει, αυτή είναι η επικρατούσα λογική στη λίγκα και αυτό κάνουν και οι «ταύροι».
Τη χρονιά που επέλεξαν τον Derrick Rose στο νούμερο 1 του Draft (ακριβώς σαν σήμερα πριν από οκτώ χρόνια), είχαν ακόμα τον Luol Deng, τον Ben Gordon, τον Kirk Hinrich, τον Joakim Noah, τον John Salmons, όλους σε νεαρή ηλικία. Εκείνες τις ημέρες έμοιαζαν σαν μία ομάδα έτοιμη να κάνει το ξεπέταγμα της με τις κατάλληλες κινήσεις. Εν πολλοίς το έκαναν.
«Ταβάνι» οι Ανατολικοί Τελικοί
Στην πρώτη του χρονιά στο Chicago, o Rose οδήγησε τους Bulls στα Playoffs έπειτα από ένα χρόνο διάλειμμα. Τη σεζόν 2010-11 -την πρώτη του Tom Thibodeau- οι «ταύροι» πέτυχαν 62 νίκες στην κανονική περίοδο. Ο Rose αναδείχθηκε ο πολυτιμότερος παίκτης της χρονιάς. Η πρόκριση όμως στους Ανατολικούς Τελικούς αποδείχθηκε ότι ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαν να κάνουν.
Οι Bulls επέμειναν στη συγκεκριμένη συνταγή για άλλα τέσσερα χρόνια. Ξόδεψαν πολλά χρήματα. Πλαισίωσαν το ρόστερ τους με χρήσιμους παίκτες όπως ο Richard Hamilton (2011), ο Marco Belinelli (2012), o Nate Robinson (2012), o Mike Dunleavy (2013), o D.J. Augustin (2014). Υπέγραψαν τον Pau Gasol (2014). Επέλεξαν στο Draft τον Jimmy Butler και τον Taj Gibson. Τον Nikola Mirotic και τον Doug McDermott.
Τα χρήματα δεν έφεραν την ευτυχία
Από τα 53,6 εκατομμύρια δολάρια που κόστιζε το payroll των παικτών τη σεζόν 2010-11, ανέβηκε στα 68,9 την επόμενη χρονιά και στα 74,2 την τρίτη. Οι Bulls πλήρωναν 71,0 τη σεζόν 2013-14. Όσα όνειρα κι αν έκαναν όμως, το ταβάνι τους ήταν απλά ο δεύτερος γύρος των Playoffs. Ούτε βήμα παραπάνω.
Η αλλαγή κατεύθυνσης άρχισε να διαφαίνεται το καλοκαίρι του 2015. Ο Tom Thibodeau έφυγε, ο Fred Hoiberg ήρθε. Η αποτυχία όμως ήταν εκκωφαντική. Ούτε στα Playoffs δεν κατάφεραν να μπουν οι Bulls, για πρώτη φορά επί ημερών Derrick Rose στα κόκκινα. Αυτό ήταν. Bulls-out. Έτσι όπως τους ξέραμε, τουλάχιστον.
Και τώρα… τι;
Οι Bulls θα στηρίξουν το (άμεσο) μέλλον τους γύρω από τον Jimmy Butler. Και βλέπουμε. Στο ρόστερ υπάρχουν ακόμα ο Robin Lopez και o Nikola Mirotic, oι φθηνοί Mike Dunleavy, Tony Snell, οι ελπιδοφόροι Bobby Portis, Doug McDermott, Jerian Grant, ο Jose Calderon, οι Spencer Dinwiddie, Christian Felicio και οι δύο επιλογές τους στο φετινό Draft, ο Γερμανός Paul Zipser και ο Denzel Valentine, με τον τελευταίο να αναμένεται να αποκτήσει άμεσα ρόλο στο rotation.
Το Chicago πάτησε το κουμπί της ανανέωσης και θα χρειαστεί υπομονή στην «Πόλη των Ανέμων».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.