Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ – Εμφύλιος στην Ε.Ε. για το ποιος θα διαπραγματευθεί το Brexit

SYNODOS-KORYFHS-EE2
Τις αυταπάτες του Λονδίνου μετά το δημοψήφισμα  για το Brexit σπεύδουν να διαλύσουν ο ένας μετά τον άλλο οι ηγέτες που βρίσκονται στις Βρυξέλλες. Η αλήθεια είναι ότι ο Κάμερον που ελπίζει ότι η Βρετανία θα μπορέσει να έχει και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο βρέθηκε μπροστά στην ανένδοτη στάση των Ευρωπαίων που ζητούν την έξοδο της Βρετανίας εδώ και τώρα.
Εμφύλιος έχει ξεσπάσει  μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχετικά με το ποιός θα διαπραγματευτεί τους όρους αποχώρησης της Μεγάλης Βρετανίας από την Ένωση, όπως αποκαλύπτει το Politico.
Οι ηγέτες και οι αξιωματούχοι των χωρών-μελών προσπαθούν να μπλοκάρουν τις προσπάθειες της Κομισιόν να ηγηθεί των διαπραγματεύσεων, καθώς αμφότερες οι πλευρές διεκδικούν το δικαίωμα να καθορίσουν τους όρους των διαπραγματεύσεων του “διαζυγίου”, αλλά και ποιος θεσμός έχει την τεχνική εξειδίκευση για μια τέτοια δουλειά.
Το Άρθρο 50 δεν αναφέρει ποιος είναι ο διαπραγματευτής σε μια τέτοια περίπτωση, όμως δίνει ξεκάθαρα προβάδισμα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, τόνισε Ευρωπαίος αξιωματούχος στο Politico, ο οποίος πρόσθεσε ότι πολλοί είναι εκείνοι που δεν θέλουν τον Γιούνκερ επικεφαλής των διαπραγματεύσεων.\
Δήμαρχος Λονδίνου
Ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν αξίωσε σήμερα η βρετανική πρωτεύουσα να έχει «μια θέση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων» για την έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, απαιτώντας επίσης να διαθέτει περισσότερη αυτονομία απέναντι στην κυβέρνηση.
Ενώ το 51,9% των Βρετανών ψήφισαν υπέρ του Brexit στο δημοψήφισμα της 23ης Ιουνίου, το 59,9% των Λονδρέζων τάχθηκαν υπέρ της παραμονής στην Ένωση.
Το Λονδίνο θα πρέπει να έχει «μια πλήρη θέση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων» είπε ο Καν, σύμφωνα με το κείμενο μιας ομιλίας που εκφώνησε σε ένα οικονομικό συνέδριο και το οποίο αναρτήθηκε στον ιστότοπό του. «Η παραμονή στην ενιαία αγορά θα πρέπει να αποτελεί την πρώτη, τη δεύτερη και την τρίτη προτεραιότητα στις διαπραγματεύσεις μας με την ΕΕ», πρόσθεσε.
«Δεν αντιμετωπίζω στα σοβαρά το θέμα της ανεξαρτησίας του Λονδίνου. Δεν σχεδιάζω να ορθώσω συνοριακά φυλάκια στον αυτοκινητόδρομο Μ25″, είπε απαντώντας έτσι στις εκκλήσεις για την «ανεξαρτητοποίηση» της πρωτεύουσας. «Όμως, εξ ονόματος όλων των Λονδρέζων, απαιτώ περισσότερη αυτονομία για την πρωτεύουσα από τώρα» προκειμένου να προστατευτεί η οικονομία της πόλης, συνέχισε.
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του δημοψηφίσματος, την Παρασκευή, αναρτήθηκε στο διαδίκτυο μια έκκληση που ζητά από τον Σαντίκ Καν να ανακηρύξει ανεξάρτητο το Λονδίνο (ώστε να επανενταχθεί στην ΕΕ). Το κείμενο αυτό έχει συγκεντρώσει 175.000 υπογραφές.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.