Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Χαμηλώνουν οι προσδοκίες για λύση στο χρέος

«Μικρό καλάθι» φαίνεται ότι θα πρέπει να κρατήσει η ελληνική κυβέρνηση τουλάχιστον για το θέμα του χρέους στο Eurogroup της Δευτέρας, το οποίο εκ νέου χαρακτηρίζεται ως «ιδιαίτερα κρίσιμο», όπως αποδεικνύουν οι δηλώσεις κορυφαίου Ευρωπαίου αξιωματούχου.

Σε άτυπη ενημέρωση των ανταποκριτών ελληνικών και διεθνών ΜΜΕ στις Βρυξέλλες, ο εν λόγω αξιωματούχος υποστήριξε ότι για το θέμα του περίφημου «κόφτη» υπάρχουν υψηλότατες πιθανότητες να επιτευχθεί συμφωνία, καθώς «είμαι εξαιρετικά θετικός ως προ το ότι πλησιάζουμε προς μία λύση η οποία θα ικανοποιεί τα κριτήρια που έχουν τεθεί από το Eurogroup».

Για το ζήτημα, όμως, του χρέους ήταν λιγότερο αισιόδοξος και μάλλον και λιγότερο σαφής, καθώς υποστήριξε ότι «δεν έχει συμφωνηθεί απολύτως τίποτα σε αυτό το στάδιο, εκτός από ορισμένες γενικές κατηγοριοποιήσεις». Αυτή ακριβώς η αντίληψη μάλλον δικαιολογεί και την εκτίμησή του ότι «δεν γνωρίζω εάν το ΔΝΤ, τελικώς, θα συμμετέχει. Υπάρχουν πολλές προσδοκίες, αλλά καθόλου απτά γεγονότα». Βάσει του πλέον αισιόδοξου σεναρίου η συζήτηση για την ένταξη του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα θα μπορούσε να ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού. Διακαής πόθος των Ευρωπαίων, να υπάρξει συμφωνία με το ΔΝΤ μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και να μην υπάρξει παράταση της αβεβαιότητας για τη συμμετοχή ή όχι του Ταμείου πριν υπάρξει η 2η ή ακόμη και η 3η αξιολόγηση.

Παράλληλα, αν και δεν αποκάλυψε το ακριβές ποσό, φαίνεται να θεωρεί ότι η δόση που τελικώς θα εκταμιευθεί δεν είναι τόσο υψηλή όσο αρχικά υπολογίζονταν, με κάποιους να την έχουν «ανεβάσει» έως και τα 11 δισ. ευρώ.

Αναφορικά με τη συνεδρίαση του EuroWorkingGroup – η οποία πραγματοποιείται το απόγευμα της Δευτέρας 23 Μαΐου – φρόντισε να είναι ακόμη πιο συγκρατημένος, τονίζοντας ότι «εάν κατορθώσουμε να φθάσουμε σε μία γραπτή ανακοίνωση-συμφωνία, αυτό θα ήταν θετικό».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.