Στην 14η ημέρα των κινητοποιήσεων τους βρίσκονται οι αγρότες σε όλη την Ελλάδα κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις τους απέναντι στην κυβέρνηση, εν όψει και της γενικής απεργίας της Πέμπτης για το ασφαλιστικό και τη φορολογία.
Απευθυνόμενοι προς την κυβέρνηση στέλνουν τελεσίγραφο πέντε ημερών προκειμένου να συσταθεί διακομματική επιτροπή που θα αποσύρει το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό και φορολογικό και θα ξεκινήσει διάλογο από μηδενική βάση.
Οι εκπρόσωποι των αγροτών δεν δείχνουν καμία διάθεση συμβιβασμού και είναι ανυποχώρητοι στο αίτημά τους να αποσυρθούν οι διατάξεις του ασφαλιστικού που τους αφορούν.
Σήμερα, συνεχίστηκαν οι πολύωροι αποκλεισμοί σε πολλά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, με τα προβλήματα τόσο στην κυκλοφορία όσο και στη διακίνηση αγαθών, εμπορευμάτων και τροφίμων να είναι πλέον ορατά.
Στην Κοιλάδα των Τεμπών ο δρόμος έκλεισε από τις 10 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ, κόβοντας την Ελλάδα στα δύο. Ταυτόχρονα, οι αγρότες εκεί βρίσκονται στο στάδιο τελικής επεξεργασίας των αιτημάτων και των προτάσεών τους που προτίθενται να κοινοποιήσουν προς την κυβέρνηση.
Αποκλεισμένη για έξι ώρες, από τις 12 – 6 μ.μ. έμεινε η εθνική οδός Αθήνας-Θεσσαλονίκης στον κόμβο των Μικροθηβών.
Στην Αττική, κλειστά ήταν εκ νέου τα διόδια στο Καλαμάκι, ενώ για άλλη μία ημέρα σε συμβολικό αποκλεισμό των διοδίων στις Αφίδνες, από 12:00-14:00, προχώρησαν οι διαδηλωτές.
Οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας συγκαλούν νέα πανελλαδική συνάντηση εκπροσώπων των μπλόκων την ερχόμενη Κυριακή στις 12 το μεσημέρι.
Το μέλος της συντονιστικής επιτροπής αγροτών Πελοποννήσου Παναγιώτης Φιακάς τόνισε ότι στον Ισθμό είναι επ’ αόριστον κλειστή η νέα εθνική οδός, ενώ σταδιακά, τρεις φορές την ημέρα, κλείνει και η παλιά.
Συγκεκριμένα από τις 11:00-11:30, από τις 16:00-16:30 και από τις 20:00-20:30. «Από μεθαύριο θα προχωρήσουμε σε περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεών μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Φιακάς.
Επιπλέον οι αγρότες της Πελοποννήσου ζήτησαν από την ομοσπονδία λαϊκών αγορών Αττικής, να παραμείνουν κλειστές όλες οι λαϊκές αγορές έως το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου.
Την απόφασή τους να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους κατέθεσαν εκπρόσωποι από 12 μπλόκα αγροτών της Στερεάς Ελλάδας, στη συνάντηση που είχαν με τους 25 δημάρχους ολόκληρης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Κατά τη διάρκεια της κοινής συνάντησης που είχαν με το διοικητικό συμβούλιο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, οι αγρότες και εκπρόσωποι των μπλόκων, προέβαλαν την απόφασή τους να εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους, να επεκτείνουν τους αποκλεισμούς των εθνικών δρόμων, ζητώντας από την κυβέρνηση να πάρει πίσω το σχέδιο για το νέο Ασφαλιστικό και δηλώνοντας σε όλους τους τόνους ότι θα συζητήσουν μαζί της μόνο από μηδενική βάση.
Κλειστά επ’ αόριστον είναι τα τελωνεία των Κήπων και των Καστανιών, στα σύνορα με την Τουρκία, καθώς οι αγρότες του Έβρου συντονίζονται στις κινητοποιήσεις με τα μπλόκα των άλλων γεωγραφικών διαμερισμάτων.
Την ίδια ώρα, οι αγρότες της βόρειας Ελλάδας προχωρούν σε μεγαλύτερης διάρκειας αποκλεισμούς των οδικών δικτύων, ενώ την Πέμπτη σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με τα τρακτέρ τους.
Στο μπλόκο του Προμαχώνα αποφασίστηκε οι αγρότες να σκληρύνουν τη στάση τους και να μην επιτρέπουν τη διέλευση ούτε στα ΙΧ οχήματα και στα λεωφορεία.
Στα διόδια των Μαλγάρων, όπου τα τρακτέρ που βρίσκονται παρατεταγμένα υπερβαίνουν τα 800, το «μπλοκάρισμα» έγινε το χρονικό διάστημα 12:00-20:00.
Υπό κατάληψη εξακολουθεί να βρίσκεται η Εγνατία οδός στον κόμβο των Κερδυλλίων, στις Σέρρες με το μπλόκο να αριθμεί περισσότερα από 800 τρακτέρ.
Για την Πέμπτη με αφορμή την πανελλαδική πανεργατική απεργία, υπάρχει η σκέψη για κοινή κάθοδο στα μπλόκα των αγροτών και των άλλων κοινωνικών ομάδων που θίγονται από το σχέδιο της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό.
Τι ζητούν οι αγρότες
Ύστερα από τη συνάντηση των Τεμπών το Σάββατο, χθες οι διαμαρτυρόμενοι αγρότες όρισαν το πλαίσιο των διεκδικήσεών τους, το οποίο απεστάλη σε όλα τα μπλόκα της χώρας, ενώ κοινοποιήθηκε στον πρόεδρο της Βουλής και στους αρχηγούς όλων των κομμάτων.
Για το ασφαλιστικό, ζητείται να παραμείνει ανεξάρτητος ο ΟΓΑ, να γίνει εξυγίανσή του, αλλά και να απαλλαγεί από ξένες προς αυτόν υποχρεώσεις. Παράλληλα, οι αγρότες αξιώνουν ξεκαθάρισμα των ασφαλισμένων στον ΟΓΑ (ασφαλισμένοι να είναι μόνο αγρότες και συνταξιούχοι αγρότες) και να μην γίνει καμία αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών.
Για το φορολογικό, ζητείται να παραμείνει ο συντελεστής φορολόγησης κάτω από το 13% και χωρίς προκαταβολή, να διατηρηθεί το ατομικό αφορολόγητο εισόδημα στις 12.000 ευρώ και να μείνουν αφορολόγητες όλες οι αγροτικές επιδοτήσεις και αποζημιώσεις, όπως η βασική ενίσχυση, η συνδεδεμένη ενίσχυση, τα σχέδια βελτίωσης και οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ.
Για το κόστος παραγωγής, το πλαίσιο διεκδικήσεων περιλαμβάνει μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια στο 6%, «όπως ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ», αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο, δραστική μείωση του κόστους αγροτικού ρεύματος και ρύθμιση των συνολικών οφειλών των αγροτών προς τη ΔΕΗ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.