Η «ΕΛΠΙΔΑ» ανέλαβε την πρωτοβουλία για την ενίσχυση των σεισμοπαθών στην Αθήνα, οργανώνοντας ειδική μονάδα παροχής πρώτων βοηθειών και ειδών πρώτης ανάγκης στη σεισμόπληκτη περιοχή του Δήμου Φυλής, προσφέροντας σκηνές, ρούχα και τρόφιμα, ενώ άνοιξε και ειδικό λογαριασμό για την οικονομική υποστήριξή τους.
2)ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟ
Μία άλλη πρωτοβουλία της «ΕΛΠΙΔΑΣ» ήταν η δημιουργία Μονάδας Απεξάρτησης από τον Αλκοολισμό «18 'Aνω», το 2002, στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο στο Δαφνί, στη θέση εκείνης που είχε καταστραφεί από το σεισμό, την οποία έκτοτε στηρίζει σε ετήσια βάση με υλικοτεχνική υποδομή και δώρα για τους φιλοξενούμενους (Σεπτέμβριος 1999).
3)ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
Από το 1999, ο Σύλλογος έχει καθιερώσει χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις σε διάφορους χώρους με στόχο να προσφέρει ψυχαγωγία σε 800 και πλέον παιδιά Ιδρυμάτων περιοχών Αττικής και παιδιά που προέρχονται από τη σεισμόπληκτη περιοχή των 'Aνω Λιοσίων, σε συνεργασία με το «Ίδρυμα για το Παιδί και την Οικογένεια». Στις εκδηλώσεις αυτές γνωστοί καλλιτέχνες προσφέρουν την αγάπη, με την παρουσία τους, στα παιδιά. Ενώ υπάρχει πάντα ένα ιδιαίτερο ψυχαγωγικό πρόγραμμα και δώρα.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν πραγματοποιηθεί :
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή και προβολή της ταινίας «ΤΑΡΖΑΝ» στα Village Center (Νοέμβριος 1999)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Village Center και προβολή της ταινίας "POKEMON 2" (Δεκέμβριος 2000)
- Παραχώρηση της τελικής πρόβας του Jean Michel Jarre στα παιδιά ιδρυμάτων, σε μαθητές ωδείων και μουσικών σχολείων (Ιούνιος 2001)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τα Ιδρύματα στα GOODY'S, στο Σείριο (Δεκέμβριος 2001)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τα Ιδρύματα στα GOODY'S, στο Σείριο (Δεκέμβριος 2002)
- Πρωτοχρονιάτικη γιορτή και κοπή πίττας στο κτήμα Νάσιουτζικ (Ιανουάριος 2003)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή Ιδρυμάτων στο κτήμα Νάσιουτζικ (Δεκέμβριος 2003)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή Ιδρυμάτων στο κτήμα Νάσιουτζικ (Δεκέμβριος 2004)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή Ιδρυμάτων στο κτήμα Νάσιουτζικ (Δεκέμβριος 2005)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή Ιδρυμάτων στο κτήμα Νάσιουτζικ (Δεκέμβριος 2006)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή του «Ιδρύματος για το Παιδί και την Οικογένεια» και της «ΕΛΠΙΔΑΣ» στο κτήμα Νάσιουτζικ (Δεκέμβριος 2007)
- Αποκριάτικη γιορτή για τα παιδιά των Ιδρυμάτων Αττικής στο Politia Tennis Club (Φεβρουάριος 2008)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή Ιδρυμάτων στο κτήμα Νάσιουτζικ (Νοέμβριος 2008)
- Αποκριάτικη γιορτή για τα παιδιά των Ιδρυμάτων της Αττικής στο Politia Tennis Club (Φεβρουάριος 2009)
- Κοπή Πρωτοχρονιάτικης πίτας για τα παιδιά των Ιδρυμάτων της Αττικής στο κτήμα Νάσιουτζικ (Ιανουάριος 2010)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τα παιδιά των Ιδρυμάτων της Αττικής στο κτήμα Νάσιουτζικ. (Δεκέμβριος 2010)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τα παιδιά των Ιδρυμάτων της Αττικής στο Μουσείο Νάσιουτζικ (Δεκέμβριος 2011)
- Αποκριάτικη γιορτή για τα παιδιά των Ιδρυμάτων της Αττικής στο Politia Tennis Club (Φεβρουάριος 2012)
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τα παιδιά των Ιδρυμάτων της Αττικής στο Μουσείο Νάσιουτζικ. (Δεκέμβριος 2012)
4)ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ-ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Με την πρωτοβουλία της «ΕΛΠΙΔΑΣ» και χάρη στην άμεση ανταπόκριση της κοινής γνώμης στην έκκλησή της για συμπαράσταση στα παιδιά που επλήγησαν από τον πόλεμο στα Βαλκάνια, 120 τόνοι ειδών πρώτης ανάγκης, φαρμακευτικού υλικού και ρούχων εστάλησαν στις πληγείσες περιοχές (ιούνιος 1999)
- Σε συνεργασία με τους Γιατρούς του Κόσμου, και με το «Ίδρυμα για το παιδί και την Οικογένεια», η «ΕΛΠΙΔΑ» δημιούργησε στην Γκρατσάνιστα στο Κόσοβο μία πρότυπη χειρουργική μονάδα για τα παιδιά-θύματα του πολέμου.
Τα χρήματα συγκεντρώθηκαν μέσω ενός τηλεμαραθωνίου που οργάνωσε το Mega Channel και παρουσίασε η Ρούλα Κορομηλά στις 25 Απριλίου 1999 βρίσκοντας στον κόσμο συγκινητική ανταπόκριση.
- Κατασκευάστηκε εκπαιδευτικό Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά στο Zemun. (Βελιγράδι 2006)
5)ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ "ΑΘΗΝΑ"
Σε Συνέντευξη Τύπου που έδωσε τον Ιούνιο του 2006 η Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Παιδιών με καρκίνο «ΕΛΠΙΔΑ» και του «Ιδρύματος για το Παιδί και την Οικογένεια», κυρία Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, παρουσίασε στους δημοσιογράφους το «Πολύ-πολιτισμικό Κέντρο για παιδιάΑθηνά»* στο Βελιγράδι, που χτίστηκε και εξοπλίστηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου «ΕΛΠΙΔΑ» και του «Ιδρύματος για το Παιδί και την Οικογένεια».
«Το έργο αυτό, είπε η κυρία Βαρδινογιάννη στην ομιλία της, που έθεσε από την πρώτη στιγμή υπό την αιγίδα της η UNESCO, πραγματοποιήθηκε χάρη στην ανταπόκριση του Ελληνικού λαού στον «Τηλεοπτικό Μαραθώνιο Ελπίδας» που διοργάνωσαν η «ΕΛΠΙΔΑ» και το «Ίδρυμα» σε συνεργασία με το MEGA Channel τον Απρίλιο του 1999, μετά τον πόλεμο στα Βαλκάνια, καθώς το δράμα των παιδιών που επλήγησαν από τις πολεμικές συγκρούσεις, μας άγγιξε βαθιά και αποφασίσαμε να μη μείνουμε αμέτοχοι».
Στον Τηλεμαραθώνιο εκτός από χρήματα συγκεντρώθηκαν και μεγάλες ποσότητες τροφίμων και ρούχων, τα οποία και απεστάλησαν άμεσα στις πληγείσες περιοχές.
Συγκεκριμένα, ως πρώτο βήμα απεστάλησαν 100 τόνοι τροφίμων, ρούχων, υγειονομικού υλικού και φαρμάκων στους καταυλισμούς των προσφύγων στη Γιουγκοσλαβία, τη FYROM και την Αλβανία.
Ως δεύτερο βήμα, διατέθηκε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για τον τεχνολογικό εξοπλισμό της Χειρουργικής και Μετεγχειρητικής Μονάδας που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους «Γιατρούς του Κόσμου», στο αναβαθμισμένο Κέντρο Ιατρικής Περίθαλψης, στη πόλη Gracanica, του Κοσόβου.
Το τρίτο και τελευταίο μέρος της βοήθειας ήταν η ανέγερση του Πολυπολιτισμικού Κέντρου για παιδιά «Αθηνά», στο Δήμο Zemun στο Βελιγράδι.
«Στόχος μας, υπογράμμισε η κυρία Βαρδινογιάννη, είναι ο χώρος αυτός να γίνει μια ζεστή αγκαλιά για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, ένα ορμητήριο γνώσης , καλλιέργειας και δημιουργίας, και μέσα από αυτές τις δραστηριότητες να προωθηθεί ο Πολιτισμός Ειρήνης με βάση το σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της UNESCO».
Στη Συνέντευξη Τύπου παρευρέθησαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο κύριος Jan Sadlak, διευθυντής του Eυρωπαϊκού Κέντρου της UNESCO για την Εκπαίδευση, η Πριγκίπισσα Αικατερίνη της Γιουγκοσλαβίας και η Πρέσβυς της Σερβίας στην Ελλάδα, κυρία Ljiljana Bacevic. Επίσης διαβάστηκε το μήνυμα του Γενικού Διευθυντή της UNESCO, κυρίου Koichiro Matsuura, ο οποίος μεταξύ άλλων επεσήμανε:
«Η αποστολή της UNESCO είναι το χτίσιμο της «ειρήνης στη σκέψη των ανθρώπων» και χαίρομαι που μέσα από αυτό το Κέντρο θα μπορέσουμε να προωθήσουμε τον δια-πολιτισμικό διάλογο και τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα. Θεωρώ πολύ σημαντική την προσφορά της «ΕΛΠΙΔΑΣ» και του «Ιδρύματος για το Παιδί και την Οικογένεια», των οποίων Πρόεδρος είναι η Πρέσβυς Καλής Θελήσεως της UNESCO, κυρία Μαριάννα Βαρδινογιάννη. Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να μεταφέρω την βαθιά εκτίμηση που έχω στο πρόσωπό της και στο έργο της, και να τη συγχαρώ για την ολοκλήρωση αυτού του Κέντρου, καθώς και για την αφοσίωσή της στο ιδανικό της Ειρήνης».
Μήνυμα στη Συνέντευξη Τύπου απέστειλε και η Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κυρία Φάνη Πάλλη –Πετραλιά.
*Το Πολυπολιτισμικό Κέντρο για παιδιά «Αθηνά» έχει έκταση 573 τ.μ. και χτίστηκε σε οικόπεδο που παραχώρησε ο Δήμος Zemun. Περιλαμβάνει μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, δυο αίθουσες νηπίων και δυο σχολικές αίθουσες, βιβλιοθήκη, τραπεζαρία, γραφεία, κουζίνα, ιατρείο και αποθήκες. Η επίπλωση και ο εξοπλισμός των χώρων έγινε με τις καλύτερες προδιαγραφές. Οι αίθουσες έχουν διακοσμηθεί με ζωγραφιές και επιγραφές με μηνύματα ειρήνης. Καθεμιά από τις πέντε αίθουσες έχει το δικό της όνομα: Ειρήνη, Ελευθερία, Αγάπη, Φιλία, Ελπίδα.
πηγή: www.elpida.org

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.