«Πράσινο φως» δίνει ο νόμος και στην επανεκκίνηση του Μορέα. Ο αυτοκινητόδρομος για τον οποίο έχει κατασκευαστεί πάνω από το 94% είχε σταματήσει λόγω της άρνησης της Τράπεζας Επενδύσεων να χρηματοδοτήσει το έργο, αμφισβητώντας λόγω μείωσης της κυκλοφορίας την δυνατότητα αποπληρωμής δανείων του παραχωρησιούχου κατά την περίοδο λειτουργίας.
Με βάση τη διαπραγμάτευση που έγινε, το Δημόσιο αναλαμβάνει να παράσχει πρόσθετη εγγύηση μέσω καταβολής Πρόσθετης Επιδότησης Λειτουργίας (η ΠΕΛ).
«Η ΠΕΛ θα καταβληθεί μόνο για την αποπληρωμή των εμπορικών δανείων και των δανείων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων σε σχέση 1:1, στην έκταση που αυτά δεν καλύπτονται από τα έσοδα του Έργου. Η ΠΕΛ θα είναι περιορισμένη και σε κάθε περίπτωση δεν θα υπερβεί συνολικά ένα ποσό που ισοδυναμεί με 330 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές, δηλ. σχεδόν 168 εκατ. ευρώ σε Καθαρή Τρέχουσα Αξία (NPV), η οποία αντιστοιχεί στο χρηματοδοτικό κενό της Περιόδου Επιδοτούμενης Λειτουργίας λαμβανομένων υπόψη και των δεικτών κάλυψης εξυπηρέτησης χρέους που απαιτείται από τους παρόχους του κυρίως δανείου (ΕΤΕπ και εμπορικές τράπεζες), σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου Επανεκκίνησης.
Συνεπώς, το όριο της Πρόσθετης Λειτουργικής Επιδότησης έχει οριστεί στα 330 εκατ. Ευρώ, που αντανακλά την ελάχιστη αποδεκτή (από τους Δανειστές) υποστήριξη που ενδέχεται να κληθεί να παράσχει το Ελληνικό Δημόσιο, εφόσον και στην έκταση που τούτο απαιτηθεί".
Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες προβλέψεις του κυκλοφοριακού μοντέλου οι τρέχουσες εκτιμήσεις για τα έσοδα του έργου είναι 53% χαμηλότερες από τη βασική πρόβλεψη και 41% χαμηλότερη από την περισσότερο συντηρητική χαμηλή πρόβλεψη των Δανειστών.
Η άλλη πρόβλεψη είναι η δέσμευση για την καταβολή από τους Παραχωρησιούχους ποσού ιδίων κεφαλαίων στο έργο, ύψους 20 εκ. Ευρώ αλλά και μερική παραίτηση από αποζημιώσεις συνολικού ποσού άνω των 106 εκ. Ευρώ. Χθες, ο υπουργός Υποδομών μιλώντας στην βουλή ανέφερε ότι οι αποζημιώσεις θα ανέλθουν στο ποσό περίπου των 80 εκ. ευρώ (56 εκ. στον κατασκευαστή και 23 εκ. ευρώ στον παραχωρησιούχο). Οι δύο προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν προβλέψει για την επιτάχυνση των εργασιών και την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων, αποζημιώσεις ύψους 86 εκ. ευρώ και 122 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Στην σύμβαση του Μορέα οι δανειστές διατηρούν αμετάβλητα τα επιτόκια του 2008 και μειώνουν τα δάνεια που είχαν δεσμευτεί για το έργο κατά 40 εκ. Ευρώ, γεγονός που εκτιμάται ότι περιορίζει το χρηματοοικονομικό κόστος. Τροποποιήσεις θα υπάρξουν και στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων καθώς το Λεύκτρο-Σπάρτη προβλέπεται να παραδοθεί τον Απρίλιο ενώ το Τσακώνα-Καλαμάτα τέλη Αυγούστου 2016.
Όπως ανέφερε χθες στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης, με τη νέα συμφωνία ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την υποχρέωση να κάνει συγκεκριμένες μελέτες στο νομό Μεσσηνίας συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά τα διόδια προβλέπεται η λειτουργία υβριδικού αναλογικού συστήματος 18 μήνες μετά την λειτουργία του έργου αλλά και κλιμακωτές εκπτώσεις ανάλογα με την χρήση για τους οδηγούς που φτάνουν το 70%. Επίσης ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε χθες ότι κατά τις εκλογικές διαδικασίες στο μέλλον, όλες οι μπάρες των διοδίων θα είναι ανοικτές.
πηγή: best-tv.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.