Απέρριψε με κατηγορηματικό τρόπο ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κάθε ενδεχόμενο συγκυβέρνησης και οικουμενική.
Στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξής του στην ΕΡΤ δήλωσε ότι αισθάνεται ασφαλής με την πλειοψηφία των 153 βουλευτών και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να μπει σε διαδικασίες συνδιαλλαγής και παζαριών με τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Επανέλαβε για μια ακόμα φορά ότι η κυβέρνηση έχει ορίζοντα τετραετίας και υπογράμμισε ότι θα διαψευστούν οικτρά οι παράγοντες της διαπλοκής που στήνουν σενάρια οικουμενικής.
Στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξής του στην ΕΡΤ δήλωσε ότι αισθάνεται ασφαλής με την πλειοψηφία των 153 βουλευτών και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να μπει σε διαδικασίες συνδιαλλαγής και παζαριών με τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Επανέλαβε για μια ακόμα φορά ότι η κυβέρνηση έχει ορίζοντα τετραετίας και υπογράμμισε ότι θα διαψευστούν οικτρά οι παράγοντες της διαπλοκής που στήνουν σενάρια οικουμενικής.
Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε πως ο ίδιος δεν ζήτησε από κανέναν να ψηφίσει. «Άλλο πράγμα η συνεννόηση, άλλο η συγκυβέρνηση είναι διαφορετικές ταχύτητες», εξήγησε και κατηγορώντας τη Νέα Δημοκρατία, είπε πως βρίσκεται σε μια ατέρμονη εσωκομματική διαδικασία. Από το τα «πυρά» του όμως, δεν ξέφυγε ούτε το ΠΑΣΟΚ. «Είναι σημείο αρνητικής αναφοράς στην Ευρώπη, ως ένα κόμμα που από το 44% έφθασε στο 4%, σημείωσε και εξέφρασε την ελπίδα ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο η αριστερά και οι σοσιαλδημοκράτες θα συνεργαστούν για την αλλαγή στην Ευρώπη». Αλλά στην Ελλάδα, συνέχισε, το ΠΑΣΟΚ είναι ουρά της ΝΔ.
«ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ»
Ερωτηθείς για τα εννέα σημεία που πρότεινε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης, έκανε λόγο για ορισμένες ωραίες αλλά ανεφάρμοστες ιδέες. Απαντώντας δε στα σενάρια περί συνεργασίας, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Εμείς δεν μπαίνουμε σε συνδιαλλαγή με κανέναν. Δεν χρειαζόμαστε στήριξη». Όπως είπε, «δεν ζητώ στήριξης κανενός για να περάσω τον κάβο. Έχουμε όμως μια διαπραγμάτευση. Δεν τελείωσε στις 12 του Ιούλη κι εκεί θα βοηθούσε τα κόμματα να καταθέσουν τις προτάσεις τους», και στο σημείο αυτό κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να καταθέσουν προτάσεις για να βρεθούν λύσεις «χωρίς οριζόντιες περικοπές». Προανήγγειλε δε ότι επιθυμεί να συναντηθεί με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς, πλην Χρυσής Αυγής. Αναφερόμενος σε ζητήματα διαπλοκής, ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για «τρίγωνο της αμαρτίας», στις άκρες του οποίου είναι το τραπεζικό, πολιτικό και μιντιακό σύστημα. «Είμαι πρωθυπουργός και όχι Χρυσός Οδηγός να δίνω ονόματα. Καθήκον μου είναι να βάλω κανόνες που θα ισχύουν για όλους» υπερθεμάτισε και σημείωσε ότι θα περίμενε τη συναίνεση όλων των κομμάτων απέναντι στην παθογένεια της διαπλοκής.
Ο Πρωθυπουργός ζήτησε όλοι «να βάλουν πλάτη» προκειμένου να γίνει μία τομή για τη χώρα και αυτή να προχωρήσει προς τα εμπρός. Σε ό,τι αφορά τον νόμο για τα ΜΜΕ, σχολίασε ότι «κάναμε τους κακούς όχι για να χτυπήσουμε τα ΜΜΕ, αλλά γιατί πρέπει να μπουν κανόνες σε αυτόν τον τόπο». Προανήγγειλε δε νομοθετικές πρωτοβουλίες για «να μπει τάξη στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο» αλλά και για «να μην μπλοκάρει η διαδικασία ορισμού των ανεξάρτητων αρχών».
«Η ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΕΔΡΑΝΑ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ»
Ερωτηθείς για την κυβερνητική πλειοψηφία, ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε πυλώνα σταθερότητας τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ενώ εξέφρασε την εμπιστοσύνη του για την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματός του. Τόνισε δε ότι η αστάθεια βρίσκεται στην πλευρά της αντιπολίτευσης. Όπως είπε, η αντιπολίτευση ψήφισε το καλοκαίρι όλα τα μέτρα. «Τώρα παριστάνουν τους αντιμνημονιακούς», συμπλήρωσε. Όπως είπε, η κυβέρνηση επιθυμεί να λύνει τα προβλήματα και τόνισε ότι αυτό θα γίνει και με το ασφαλιστικό. «Τι θα αλλάξει αν γίνουν εκλογές;», διερωτήθηκε. Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε όμως και στην παραίτηση του Γαβριήλ Σακελλαρίδη, κάνοντας λόγο για στάση αρχής. Αναφερόμενος στη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ εκτίμησε ότι είχε βαθύτερες ιδεολογικές προεκτάσεις. «Δεν θα δώσω σε κανένα το δικαίωμα να ισχυρίζεται ότι έχει μεγαλύτερη ευαισθησία από εμάς που δίνουμε τη μάχη», είπε και πρόσθεσε για τα νομοθετήματα που θα έρθουν στη Βουλή: «Αυτά που θα φέρουμε στη Βουλή θα είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μιας σκληρής διαπραγμάτευσης».
Ο Πρωθυπουργός ζήτησε όλοι «να βάλουν πλάτη» προκειμένου να γίνει μία τομή για τη χώρα και αυτή να προχωρήσει προς τα εμπρός. Σε ό,τι αφορά τον νόμο για τα ΜΜΕ, σχολίασε ότι «κάναμε τους κακούς όχι για να χτυπήσουμε τα ΜΜΕ, αλλά γιατί πρέπει να μπουν κανόνες σε αυτόν τον τόπο». Προανήγγειλε δε νομοθετικές πρωτοβουλίες για «να μπει τάξη στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο» αλλά και για «να μην μπλοκάρει η διαδικασία ορισμού των ανεξάρτητων αρχών».
«Η ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΕΔΡΑΝΑ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ»
Ερωτηθείς για την κυβερνητική πλειοψηφία, ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε πυλώνα σταθερότητας τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ενώ εξέφρασε την εμπιστοσύνη του για την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματός του. Τόνισε δε ότι η αστάθεια βρίσκεται στην πλευρά της αντιπολίτευσης. Όπως είπε, η αντιπολίτευση ψήφισε το καλοκαίρι όλα τα μέτρα. «Τώρα παριστάνουν τους αντιμνημονιακούς», συμπλήρωσε. Όπως είπε, η κυβέρνηση επιθυμεί να λύνει τα προβλήματα και τόνισε ότι αυτό θα γίνει και με το ασφαλιστικό. «Τι θα αλλάξει αν γίνουν εκλογές;», διερωτήθηκε. Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε όμως και στην παραίτηση του Γαβριήλ Σακελλαρίδη, κάνοντας λόγο για στάση αρχής. Αναφερόμενος στη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ εκτίμησε ότι είχε βαθύτερες ιδεολογικές προεκτάσεις. «Δεν θα δώσω σε κανένα το δικαίωμα να ισχυρίζεται ότι έχει μεγαλύτερη ευαισθησία από εμάς που δίνουμε τη μάχη», είπε και πρόσθεσε για τα νομοθετήματα που θα έρθουν στη Βουλή: «Αυτά που θα φέρουμε στη Βουλή θα είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μιας σκληρής διαπραγμάτευσης».
«ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ»
Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι διατηρηθεί αλώβητες κάποιες σημαντικές κόκκινες γραμμές. «Το ασφαλιστικό ασφαλώς και είναι κόκκινη γραμμή» και αναφέρθηκε σε μία συνολική μεταρρύθμιση. «Είμαστε με την κοινωνία και το δικαίωμα στη ζωή με αξιοπρέπεια» συμπλήρωσε και επανέλαβε ότι είναι ανοιχτός στον διάλογο. «Δεν πρέπει να λεηλατήσουμε την πιο αδύναμη κοινωνική κατηγορία, τους συνταξιούχους», συνέχισε και διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση πρότεινε μικρή αύξηση των εργοδοτικών εισφορών, για την οποία εκτίμησε ότι πιθανώς θα μπορούσε να αποσβεστεί στο μέλλον. Χαρακτήρισε επίσης συγκροτημένη την πρόταση που θα φέρει στη Βουλή η κυβέρνηση για το ασφαλιστικό.
«Άποψή μας είναι ότι δεν πρέπει να υπάρξει καμία μείωση στις συντάξεις» επανέλαβε ο κ. Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι από τις συντάξεις σήμερα ζουν και οι άνεργοι των οικογενειών και συμπεριέλαβε στους στόχους της κυβέρνησης την προστασία της υγιούς επιχειρηματικότητας. «Μια δωδέκατη μείωση στις συντάξεις δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Δεσμεύομαι καθαρά επ' αυτού», υπογράμμισε.«Η κοινοβουλευτική μας ομάδα ήταν, είναι και θα είναι μια γροθιά» επανέλαβε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι αρκεί η κοινοβουλευτική πλειοψηφία των 153 βουλευτών.
Ο πρωθυπουργός ρωτήθηκε για το ΔΝΤ και το αν θα ζητήσει να χαλαρώσουν οι δανειστές το πρόγραμμα λόγω της προσφυγικής κρίσης. Το θέμα αφορά όλη την Ευρώπη, το κόστος είναι αμέτρητο, επισήμανε. Έχουμε καταθέσει ένα σχέδιο αναγκών, πρόσθεσε, και μίλησε για ένα ποσό της τάξης των 500 εκ. ευρώ. Τέλος, εμφανίστηκε επικριτικός έναντι της Frontex υποστηρίζοντας ότι μέχρι στιγμής δεν έχει ανταποκριθεί στα ελληνικά αιτήματα. «Ζητούν να κάνουμε επαναπροωθήσεις; Δηλαδή να πνίγουμε ανθρώπους στο Αιγαίο; Η ελληνική ακτοφυλακή σώζει ζωές. Είμαστε υποχρεωμένοι να τους σώζουμε», είπε και ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει αποθήκη ψυχών.
Δείτε σχετικά βίντεο καθώς και φωτογραφίες στο http://www.kontranews.gr/politiki/item/151004-asfalhs-vouleytes

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.