Σε εποικοδομητικό κλίμα κινήθηκε η συνεδρίαση του Eurogroup, αποτιμήθηκαν θετικά οι προσπάθειες της κυβέρνησης και, πλέον, η Ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε συμφωνία με τον ESM για τριετές πρόγραμμα.
Στόχος του προγράμματος είναι η επιστροφή στην ανάπτυξη και η αντιμετώπιση των προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας.
Στη συνεδρίαση του Eurogroup επαναβεβαιώθηκε η συμφωνία της 12ης Ιουλίου και οι υπουργοί Οικονομικών είναι έτοιμοι να αναλάβουν δράσεις, όπως μεγαλύτερες προθεσμίες αποπληρωμών, με σκοπό να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Μ’ αυτό τον τρόπο θα συμμετάσχει και το ΔΝΤ στο πρόγραμμα, γεγονός που το Eurogroup θεωρεί απαραίτητο. Οι δράσεις που θα εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους θα εξαρτηθούν από την εφαρμογή του προγράμματος και θα καθοριστούν μετά την πρώτη αξιολόγηση [Οκτώβριος 2015].
Παραμένουν τα χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα, όπως αυτά συμφωνήθηκαν στην Αθήνα. Είναι -0,25% για το 2015, +0,5% για το 2016, +1,75% για το 2017 και +3,5% για το 2018.
4. Το Eurogroup αποφάσισε ότι το συνολικό ποσό του προγράμματος θα είναι έως 86 δισ. ευρώ. Σ’ αυτό το ποσό περιλαμβάνονται και [έως] 25 δισ. ευρώ για τις τράπεζες.
Η πρώτη δόση του προγράμματος θα είναι 26 δισ. ευρώ και θα δοθεί σε δύο υποδόσεις:
α. Η πρώτη υποδόση θα είναι 10 δισ. ευρώ και θα καταβληθεί άμεσα για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ,
β. Η δεύτερη υποδόση θα είναι 16 δισ. ευρώ και θα καταβληθεί στην Ελλάδα τμηματικά. Η πρώτη καταβολή των 13 δισ. ευρώ θα γίνει έως τις 20 Αυγούστου. Το υπόλοιπο ποσό [3 δισ. ευρώ] θα καταβληθεί σε μία ή περισσότερες δόσεις μέσα στο φθινόπωρο υπό την προϋπόθεση εφαρμογής προαπαιτούμενων μέτρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.