«Επιστροφή στο στούντιο»
«Επιστροφή στο στούντιο» είναι ο τίτλος δημοσιεύματος της αυστριακής εφημερίδας «Βίνερ Τσάιτουνγκ», το οποίο είναι αφιερωμένο στην επικείμενη «αναγέννηση» της ΕΡΤ «με το δεύτερο νομοσχέδιο από την ανάληψη των καθηκόντων της που καταθέτει η νέα ελληνική κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα και που θεωρείται σίγουρο πως θα ψηφιστεί με μεγάλη πλειοψηφία, ενώ θα έχει έντονα συμβολικό χαρακτήρα».
Στο δημοσίευμα γίνεται, μεταξύ άλλων, αναδρομή σε εκείνη τη «μοιραία ημέρα», την 11 η Ιουνίου 2013, όταν η τότε κυβέρνηση του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά αποφάσισε το «πραξικοπηματικό κλείσιμο» της ΕΡΤ, επικαλούμενη «αδιαφάνεια» και "απίστευτη σπατάλη».
Η ΕΡΤ όμως, όπως τονίζεται, απείχε πολύ από μια χρεοκοπία, καθώς ο ραδιοτηλεοπτικός σταθμός, με έτος ίδρυσης το 1938, «ο οποίος τελευταία χρηματοδοτούνταν με ένα ανταποδοτικό τέλος 40 ευρώ κατά νοικοκυριό το χρόνο, όχι μόνον δεν είχε χρέη αλλά παρουσίαζε ετήσια έσοδα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό ωστόσο δεν ωφέλησε σε τίποτε, και με μια ξαφνική κατάργησή τους εξαφανίστηκαν τρία πανελλήνιας εμβέλειας τηλεοπτικά προγράμματα, ένα δορυφορικό τηλεοπτικό πρόγραμμα, πάνω από δύο δεκάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί, ένα τηλεοπτικό περιοδικό, ορχήστρες και χορωδίες, 2656 συνεργάτες απολύθηκαν», γράφει η «Βίνερ Τσάιτουνγκ», σύμφωνα με ανταπόκριση του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Στη συνέχεια του άρθρου σημειώνεται ότι εκατοντάδες πρώην συνεργάτες συνεχίζουν από τότε, χωρίς πληρωμή, να παράγουν μέσα από ένα μικρό στούντιο ως «ERTopen», ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό πρόγραμμα της παλιάς ΕΡΤ, στης οποίας το κτίριο εγκαταστάθηκε από το Νοέμβριο 2013 η δημιουργηθείσα από την τότε κυβέρνηση Δημόσια Τηλεόραση που από το 2014 ονομάζεται ΝΕΡΙΤ και εμφανίζεται ως «ανεξάρτητη» από την κυβέρνηση, «κάτι που βέβαια κάθε άλλο ήταν, καθώς μοναδικός ιδιοκτήτης της είναι το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών».
Στο δημοσίευμα γίνεται, μεταξύ άλλων, αναδρομή σε εκείνη τη «μοιραία ημέρα», την 11 η Ιουνίου 2013, όταν η τότε κυβέρνηση του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά αποφάσισε το «πραξικοπηματικό κλείσιμο» της ΕΡΤ, επικαλούμενη «αδιαφάνεια» και "απίστευτη σπατάλη».
Η ΕΡΤ όμως, όπως τονίζεται, απείχε πολύ από μια χρεοκοπία, καθώς ο ραδιοτηλεοπτικός σταθμός, με έτος ίδρυσης το 1938, «ο οποίος τελευταία χρηματοδοτούνταν με ένα ανταποδοτικό τέλος 40 ευρώ κατά νοικοκυριό το χρόνο, όχι μόνον δεν είχε χρέη αλλά παρουσίαζε ετήσια έσοδα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό ωστόσο δεν ωφέλησε σε τίποτε, και με μια ξαφνική κατάργησή τους εξαφανίστηκαν τρία πανελλήνιας εμβέλειας τηλεοπτικά προγράμματα, ένα δορυφορικό τηλεοπτικό πρόγραμμα, πάνω από δύο δεκάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί, ένα τηλεοπτικό περιοδικό, ορχήστρες και χορωδίες, 2656 συνεργάτες απολύθηκαν», γράφει η «Βίνερ Τσάιτουνγκ», σύμφωνα με ανταπόκριση του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Στη συνέχεια του άρθρου σημειώνεται ότι εκατοντάδες πρώην συνεργάτες συνεχίζουν από τότε, χωρίς πληρωμή, να παράγουν μέσα από ένα μικρό στούντιο ως «ERTopen», ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό πρόγραμμα της παλιάς ΕΡΤ, στης οποίας το κτίριο εγκαταστάθηκε από το Νοέμβριο 2013 η δημιουργηθείσα από την τότε κυβέρνηση Δημόσια Τηλεόραση που από το 2014 ονομάζεται ΝΕΡΙΤ και εμφανίζεται ως «ανεξάρτητη» από την κυβέρνηση, «κάτι που βέβαια κάθε άλλο ήταν, καθώς μοναδικός ιδιοκτήτης της είναι το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών».

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.