Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Συνέντευξη Γερμανού καθηγητή στο Spiegel: «H Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος αμαρτωλός του 20ου αιώνα»!

Με συνέντευξη του στο Spiegel, o Γερμανός καθηγητής της Ιστορίας της Οικονομίας, Albert Ritschl υπενθυμίζει στους συμπατριώτες του ότι είναι οι τελευταίοι που δικαιούνται να ομιλούν αφού η μεταπολεμική ανάπτυξη της Γερμανίας στηρίχθηκε σε δανεικά από την Αμερική που δεν επιστράφηκαν ποτέ!

Παράλληλα, ο Ritschl δικαιώνει στην ουσία όσους συνεχίζουν να υπενθυμίζουν ότι η Γερμανία χρωστάει τεράστια ποσά στην Ελλάδα για πολεμικές επανορθώσεις και το κατοχικό δάνειο!
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γερμανού καθηγητή. Αφιερωμένη σε Έλληνες εθελόδουλους πολιτικούς.
Spiegel: Κυριε Ritschl η Γερμανία συζητάει αυτό τον καιρό για περαιτέρω οικονομική βοήθεια για την Ελλάδα σαν υπεράνω όλων ηθικολόγος. Η κυβέρνηση ενεργεί με ακαμψία σύμφωνα με τη ρήση : ¨λεφτά θα πάρετε μόνο αν κάνετε αυτό που σας λέμε¨. Είναι δίκαιη αυτή η συμπεριφορά;
Ritschl: Οχι, είναι απολύτως αδικαιολόγητη.
Spiegel: Μάλλον δεν το βλέπουν έτσι οι περισσότεροι Γερμανοί.
Ritschl: Μπορεί, αλλά η Γερμανία έζησε τις μεγαλύτερες χρεοκοπίες της νεότερης ιστορίας. Την σημερινή οικονομική ανεξαρτησία της και τη θέση της ως Διδασκάλου της Ευρώπης την χρωστάει στις ΗΠΑ, οι οποίες μετά τον 1ο αλλά και τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο παραιτήθηκαν από το δικαίωμα τους για τεράστια χρηματικά ποσά. Αυτό δεν το θυμάται όμως κανείς.
Spiegel: Τι ακριβώς συνέβη τότε;
Ritschl: Η δημοκρατία της Βαϊμάρης κατόρθωσε να επιζήσει από το 1924 μέχρι 1929 αποκλειστικά με δανεικά, τα δε χρήματα για τις αποζημιώσεις του 1. Παγκοσμιου πολέμου δανείστηκε από τις ΗΠΑ. Αυτη η ¨δανειακή Πυραμίδα¨ κατέρρευσε με την κρίση του 1931. Τα χρήματα των δανείων των ΗΠΑ είχαν εξαφανιστεί, η ζημιά για τις ΗΠΑ τεράστια, οι συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία καταστροφικές.





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.