Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013

Ο καφές με… μέτρο μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη

Η τακτική αλλά με μέτρο κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με… νεότερες επιστημονικές μελέτες, που επικαλείται, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη, το Ινστιτούτο Επιστημονικής Πληροφόρησης για τον Καφέ, το οποίο έχουν δημιουργήσει οι μεγαλύτερες εταιρείες καφέ στην Ευρώπη. Όπως επισημαίνει, σύμφωνα με μια σειρά από πρόσφατα επιδημιολογικά στοιχεία, όσοι πίνουν τρεις έως τέσσερις καφέδες τη μέρα, έχουν περίπου 25% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σε σχέση με όσους δεν πίνουν καθόλου καφέ ή πίνουν λιγότερους από δύο καθημερινά. Μάλιστα, κάθε πρόσθετο φλιτζάνι καφέ φαίνεται να μειώνει κατά 7% έως 8% τον σχετικό κίνδυνο για διαβήτη, ενώ προστατευτικά φαίνεται να δρα ακόμα και ο καφές «ντεκαφεϊνέ» (χωρίς καφεϊνη).

Οι έρευνες ακόμα δείχνουν ότι ο καφές φίλτρου πλεονεκτεί όσον αφορά την μείωση του κινδύνου για διαβήτη, ενώ η προστασία φαίνεται να είναι μεγαλύτερη στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες. Όσον αφορά στην αιτία που ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη, έχουν προταθεί κυρίως δύο θεωρίες: η «υπόθεση της ενεργειακής δαπάνης» (η καφεΐνη ενεργοποιεί τον μεταβολισμό, αυξάνοντας έτσι την ενεργειακή κατανάλωση του οργανισμού) και η «υπόθεση του μεταβολισμού υδατανθράκων» (τα συστατικά του καφέ παίζουν ρόλο – κλειδί στην καλή ισορροπία της γλυκόζης στο σώμα).







Διαβάστε περισσότερα στο http://www.drlist.gr/Article/1256/o-kafes-meionei-ton-kindyno-gia-diabiti?p=1

Πηγή: http://valueofhealth.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.