![]() |
| O Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας με το Σέρβο ομόλογό του, Tomislav Nikolić. |
Σε εκείνη τη συνέντευξη, πέρα από τις επιπόλαιες εκτιμήσεις για τον επεκτατισμό των Αλβανών που θα διεκδικήσουν το δικαίωμα αυτονομίας ακόμη και στην Ελλάδα, ο Nikolić δήλωσε ξεκάθαρα: «Εμείς σας αναγνωρίζουμε ως Μακεδονία και όχι ως ΠΓΔΜ όπως σας επέβαλαν». Η επισήμανση αυτή δεν είναι κάτι καινούργιο αφού ποτέ, καμία σερβική ηγεσία, δεν συμμερίστηκε τις ευαισθησίες της Ελλάδας. Η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι ο Nikolić το είπε ανοιχτά αποσκοπώντας, προφανώς, στον προσεταιρισμό των Σκοπίων σε ένα αντι-αλβανικό μέτωπο.
Το γραφείο του προέδρου της Σερβίας, μετά την αντίδραση της Αθήνας, έσπευσε να δηλώσει ότι παρερμηνεύτηκαν τα λόγια του κ. Νίκολιτς και ότι μίλησε για υπερηφάνεια των Σκοπίων αλλά και της Ελλάδας. Στους διπλωματικούς κύκλους του Βελιγραδίου, οι δηλώσεις του Σέρβου προέδρου για το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων αποδίδονται στην απειρία του προέδρου και εκτιμάται ότι με τη σημερινή επίσκεψη θα λυθεί η «παρεξήγηση». Πολιτικοί αναλυτές, ωστόσο, πιστεύουν ότι ο Nikolić με τον αυθορμητισμό που τον διακρίνει είπε αυτό που πιστεύει. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος της Σερβίας προκαλεί με τις δηλώσεις του πρόβλημα στις σχέσεις με τους γείτονες. Η Κροατία ακόμη δεν του έχει συγχωρέσει τη δήλωση που έκανε όταν ανέλαβε πρόεδρος, ότι το Βούκοβαρ είναι σερβικό. Γι αυτό και ο πρόεδρος της Κροατίας Ivo Josipović αποφεύγει οποιαδήποτε συνάντηση μαζί του. Αλλά και η πολιτική ηγεσία της Βοσνίας -Ερζεγοβίνης αρνείται να συναντήσει τον Nikolić εξαιτίας των δηλώσεών του ότι στη Σρεμπρένιτσα δεν έγινε γενοκτονία.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.