Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ δεν αυτοκτόνησε, υποστηρίζουν οι συγγραφείς της νέας βιογραφίας του, «Βαν Γκογκ: Η Ζωή του» (Van Gogh: The Life).
Ο Βαν Γκογκ πέθανε στην πόλη Οβέρ συρ Ουάζ της Γαλλίας το 1890, σε ηλικία 37 ετών. Μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι επρόκειτο για αυτοκτονία.
Οι Steven Naifeh και Gregory White Smith υποστηρίζουν ότι αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, ο θάνατος του μεγάλου Φλαμανδού ζωγράφου οφείλεται σε ατύχημα. Συγκεκριμένα ότι δύο αγόρια με ένα "χαλασμένο όπλο" τον πυροβόλησαν κατά λάθος.
Οι συγγραφείς της βιογραφίας του κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα ύστερα από 10 χρόνια ερευνών με τη βοήθεια 20 μεταφραστών και ερευνητών.
Δήλωσαν μελετήθηκαν 28.000 έγγραφα, μεταξύ των οποίων χιλιάδες μη μεταφρασμένα γράμματα, γραμμένα από τον καλλιτέχνη.
Ο Βαν Γκογκ έμενε στο πανδοχείο Ομπέρζ Ραβού. Από εκεί περπατούσε σε λιβάδια με σιτάρι προκειμένου να ζωγραφίσει. Για πολύ καιρό πιστευόταν ότι πυροβόλησε τον εαυτό του σε ένα από αυτά τα χωράφια και στη συνέχεια επέστρεψε στο πανδοχείο, όπου πέθανε.
Ωστόσο ο Steven Naifeh δήλωσε ότι «ήταν πολύ σαφές σε εμέας ότι δεν πήγε στα λιβάδια με πρόθεση να αυτοκτονήσει».
«Η αποδεκτή άποψη του τι συνέβη στο Οβέρ μεταξύ των ανθρώπων που τον γνώριζαν ήταν ότι σκοτώθηκε από ατύχημα από δύο αγόρια και αποφάσισε να τα καλύψει, αναλαμβάνοντας την ευθύνη», δήλωσε.
Επεσήμανε ότι ο ιστορικός τέχνης, John Rewald είχε καταγράψει αυτήν την εκδοχή όταν επισκέφτηκε το Οβέρ τη δεκαετία του 1930 και πως άλλες λεπτομέρειες φαίνεται να επιβεβαιώνουν τη θεωρία.
Οι επιστήμονες συμπέραναν ότι η σφαίρα εισήλθε στην άνω κοιλιακή χώρα του ζωγράφου από μία πλάγια θέση και όχι σε ευθεία, όπως θα γινόταν σε περίπτωση αυτοκτονίας.
ΠΗΓΗ : ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.