Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Η φορολογική δήλωση ουσιαστικά μετατρέπεται σε πόθεν έσχες, όπως δήλωσε ο Ευ. Βενιζέλος

Με το νέο Εθνικό Φορολογικό Σύστημα η φορολογική δήλωση μετατρέπεται πλέον σε πόθεν έσχες. Αυτό συνάγεται από τη σημερινή διευκρινιστική δήλωση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου με αφορμή το θόρυβο που έχει δημιουργηθεί για το θέμα των αποδείξεων. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη δήλωση του κ. Βενιζέλου το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα ή καταναλώνεται ή αποταμιεύεται και πλέον εκτός από τις αποδείξεις που θα τεκμηριώνουν τι καταναλώνει ο καθένας κόμη και σε επίποεδο υπηρεσιών (δίδακτρα, λογιαριασμοί κοινής ωφελείας κ.λπ.), ο φορολογούμενος θα πρέπει να δηλώνει και το εισόδημα που τυχόν αποταμιεύει (καταθέσεις, τίτλοι, ακίνητα κοκ).

Στην ουσία λοιπόν ο κ. Βενζιέλος προαναγγέλει τη μετατροπή της φορολογικής δήλωσης και σε δήλωση πόθεν έσχες. Και αυτό θα είναι ο μόνος τρόπος να γλυτώσει ο φορολογούμενος το πέναλτι.

Δηλαδή, αν για παράδειγμα κάποιος έχει εισόδημα 50.000 ευρώ και έχει αποδείξεις για τις 20.000, τότε θα οφείλει να αποδείξει τι έχει κάνει τις υποόλοιπες 30.000 ευρώ. Αν έχει προχωρήσει σε αγορές περιουσιακών στοιχείων ή τα έχει καταθέσει στην τράπεζα θα θεωρείται έντιμος φορολογούμενος και δεν θα επιβαρύνεται με το πέναλτι καθώς εκτός των άλλων τόσο οι αγορές ακινήτων, όσο και οι τραπεζικές καταθέσεις φορολογούνται αυτοτελώς με άλλο τρόπο. Αν όμως, όπως έχει δικαίωμα, δεν θέλει ή δεν μπορεί να δηλώσει τι έχει κάνει τη διαφορά των 30.000 ευρώ τότε αυτομάτως θα εμπίπτει στην κατηγορία του πέναλτι, με βάση το μέσο όρο που θα έχει καθοριστεί.

Με τον τρόπο αυτό ο κ. Βενιζέλος προφανώς εκτιμά ότι θα χτυπηθεί στη ρίζα της η παραοικονομία και η διακίνηση του μαύρου χρήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ www.iefimerida.gr/ Οικονομία

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.