Ο δημοσιογράφος απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας με πολλή προθυμία, μίλησε για τους στόχους του από εδώ και πέρα, έκανε αναδρομή στη μέχρι τώρα πορεία του στη δημοσιογραφία, σχολίασε τηλεοπτικά προγράμματα και τέλος συμβούλεψε τα νέα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα.
Τον ευχαριστούμε για το χρόνο που μας διέθεσε.
Ερ.: Πώς ξεκίνησε η δημοσιογραφική σας πορεία;
Απ.: Στη πραγματικότητα η πρώτη σχέση μου με τη δημοσιογραφία ήταν μέσω της διαφήμισης. Έκανα διαφημίσεις όταν σπούδαζα στη Κομοτηνή ,γιατί έχω τελειώσει και νομική. Με ακούσανε σε κάποια ραδιοφωνική διαφήμιση και με καλέσανε στον Flash 9,61 στην αρχή της λειτουργίας του τότε (1989) . Μου είπαν τότε ότι με θέλουν μόνο για τη φωνή μου, τότε δεν ήμουν δημ/φος. Είδαν όμως ότι έγραφα καλά. Μου εμπιστεύονταν μόνο εκφώνηση ,μετά έγραφα και μήνα με το μήνα είχα αναβάθμιση στα μικρά δελτία ειδήσεων και εν συνεχεία παρουσίαζα το κεντρικό μαγκαζίνο του σταθμού , πρώτα το μεσημεριανό και μετά το πρωϊνό. Αυτό ήταν η πρώτη μου επαφή με το χώρο της δημοσιογραφίας μέσω του ραδιοφώνου. Από εκεί έγινα γνωστός και με κάλεσαν το 1994 να κάνω οντισιόν στη τηλεόραση στην τότε ΕΤ 2. Περάσανε γύρω στα 90 άτομα και πήραν 6. Μέσα στους 6 ήμουν και εγώ. Αυτοί ήταν όλοι δημοσιογράφοι.
Ερ.: Ποιο Μέσο θεωρείτε ότι είναι ΄΄σχολείο΄΄ για ένα νέο δημ/φο;
Απ.: Και το ραδιόφωνο και η εφημερίδα είναι σχολείο . Η τηλεόραση θα έλεγα ότι είναι το πανεπιστήμιο. Δε θεωρώ ότι κάποιοι οι οποίοι δε πέρασαν από εφημερίδα μπορούν εύκολα να κάνουν τηλεόραση. Βεβαίως,άλλο πράγμα το ραδιόφωνο και άλλο η εφημερίδα. Άλλο ο γραπτός και άλλο ο προφορικό λόγος. Εγώ το λέω αυτό χρόνια και το πιστεύω. Σε κάποιους αρέσει το ραδιόφωνο, σε κάποιους αρέσει η εφημερίδα. Από εκεί ξεκινάς για να πάς στη τηλεόραση, η οποία είναι η κορυφή της πυραμίδας. Όσοι έχουν κάνει το άλμα και πήγαν κατευθείαν στη τηλεόραση ,γιατί υπάρχουν και τέτοιοι ΄΄αλεξιπτωτιστές΄΄ , νομίζω ότι είχαν πολλές δυσκολίες και πολλά κενά και αυτά φαίνονται στη καριέρα του καθενός. Βέβαια, το μεγάλο σχολείο για τον κάθε δημοσιογράφο είναι ο δρόμος, το ρεπορτάζ δρόμου. Το γραφείο είναι μέν ευκολία για κάθε δημ/φο ,αλλά εκεί δε μαθαίνεις εύκολα το ρεπορτάζ. Και το λέω εγώ που έμαθα από γραφείο, δε ντρέπομαι να το πώ, εκείνο που με βοήθησαν ήταν οι σπουδές μου και ένα άλφα μορφωτικό επίπεδο που ήδη είχα αποκτήσει.
Ερ.: Στην ΕΡΤ πόσα χρόνια εργάζεστε;
Όπως προείπα ,είμαι στην ΕΡΤ 16 χρόνια , από το 1994 μέχρι σήμερα.
Ερ.: Τι θέλετε να κάνετε άλλο που δεν έχετε κάνει στη μέχρι τώρα καριέρα σας;
Μια δική μου εκπομπή την οποία έχω στο μυαλό μου πολλές φορές, απλώς έχω κολλήσει σε αυτό που κάνω και κάθε φορά που έχω θέσει ένα τέτοιο θέμα δεν θέλουν ούτε να το ακούσουν οι διευθυντές μου .Μου λένε όχι ,σε θέλουμε για αυτό που κάνεις, δε θέλουν να με δοκιμάσουν σε κάτι άλλο. Εγώ όμως το έχω λίγο αποθημένο. Να καλύπτει αυτό που κάνω τώρα. Θα ήθελα μια εκπομπή που να εμπεριέχει λίγο το σαρκασμό . Όχι σαν τους Ράδιοαρβύλα ή το ΟΛΑ του Θέμου Αναστασιάδη, ούτε όμως με το μάτι του σοβαρού ρεπόρτερ. Να έχουμε στη δύσκολη εποχή που ζούμε να έχουμε το δικαίωμα να αυτοσαρκαζόμαστε και λίγο . Πάντα αυτοσαρκάζομαι ! Παλιά έκοβα τα σαρδάμ που είχα κάνει στο ραδιόφωνο και τα έκανα εκπομπή Χριστουγεννιάτικη! Βέβαια αυτό το επιτρέπει και το ραδιόφωνο γιατί μπορείς να έχεις μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Μετά από 8 χρόνια ξανακάνω ραδιόφωνο (στη ΝΕΤ 105,8 ,κάθε πρωί Δευτέρα – Παρασκευή 8-9 πμ), και κατάλαβα πόσο πολύ μου έχει λήψει.
Στο ραδιόφωνο θα ήθελα να κάνω μια εκπομπή με ακροατές το βράδυ αργά. Συζήτηση με τον κόσμο με ανοιχτό θέμα κτλ. Νομίζω εκεί δείχνει και ο δημ/φος και τα αντανακλαστικά του. Πρέπει να αντιμετωπίσει διαφορετικούς ακροατές και να κρατήσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο. Επίσης πρέπει να είναι διαβασμένος για το θέμα που θα αναλυθεί σε διάλογο με τους ακροατές και αυτό είναι ένα μικρό ρίσκο ,γιατί αν δε το κάνει μπορεί να εκτεθεί.
Ερ.: Ποιο θεωρείτε το πιο ποιοτικό πρόγραμμα στη κρατική tv;
Είναι πολύ εύκολο να το πω. Είναι η εκπομπή του Αυγερόπουλου , ο ΄΄Εξάντας΄΄. Έχει μαζέψει πολλά βραβεία. Είναι κάτι πρωτότυπο για την ελληνική τηλεόραση. Είναι πολύ ποιοτική δουλειά. Πηγαίνει σε όλο τον κόσμο με ένα συνεργείο και γνωρίζει ανθρώπους ,πολιτισμούς ,φιλές , καταστάσεις. Γίνεται ένα με το πρόβλημα ο ίδιος και τις παρουσιάζει στο γυαλί με το πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Επίσης, και το ΄΄Στην υγειά μας΄΄ του Σ. Παπαδόπουλου, είναι μια αξιοπρεπέστατη μουσική εκπομπή , γιατί δίνει σε μερικούς ανθρώπους που δεν έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν προσωπικότητες από το χώρο της μουσικής κυρίως που δεν έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν αλλιώς. Είναι ποιοτική εκπομπή. Πολλοί περιμένουν το Σαββατόβραδο για να τη δούν.
Ερ.: Τι λέτε για τα προγράμματα μαγειρικής στην ιδιωτική tv ;
Εμένα μου αρέσουν. Απευθύνονται σε νοικοκυρές που μένουν σπίτι. Λυπάμαι που το λέω αυτό, υπάρχει ανεργία , πολύς κόσμος μένει σπίτι, του κρατάνε συντροφιά, αλλά αρκεί και αυτά τα προγράμματα να κρατάνε ένα επίπεδο. Δε μπορώ να αντέξω εκπομπές σκουπίδια. (πχ reality ). Στις εκπομπές μαγειρικής πιάνω πολλές φορές τον εαυτό μου να σημειώνει σε ένα μπλοκάκι μερικές συνταγές, οπότε μπορούμε να πούμε ότι είναι και επιμορφωτικές!
Ερ.: Η γνώμη σας για τις απεργίες της ΕΣΗΕΑ; Θα έχουν αποτέλεσμα;
προβλήματα αντιμετωπίζουμε , δε ξέρει την ανασφάλειά μας, το ότι σήμερα έχουμε δουλειά –αύριο δεν έχουμε.
Συνεπώς οι απεργίες αυτές είναι μια ευκαιρία να μάθει ο κόσμος τις πολλές δυσκολίες του επαγγέλματός μας αυτό τον καιρό. Δε ξέρω όμως το κατά πόσον οι απεργίες σήμερα θα είναι αποτελεσματικές. Παλαιότερα ίσως να ήταν περισσότερο.
Ερ.: Τι γνώμη έχετε για την ηλεκτρονική δημοσιογραφία; Είναι το μέλλον της;
Θεωρώ ότι το διαδίκτυο επειδή τα άλλα Μέσα δημοσιογραφίας είναι πεπερασμένα, έχει πολύ μέλλον. Είναι αρκετά φθηνό το internet , και υπάρχει εύκολη πρόσβαση. Βάζω την ηλεκτρονική δημ/φια παραπάνω πλέον και από τις εφημερίδες και από τα ραδιόφωνα, τα οποία Μέσα έχουν φανατικούς φίλους ,αλλά από πρακτικής άποψης όπως και να το κάνουμε το internet βολεύει καλύτερα.
Ερ.: Ποια είναι η άποψή σας για τα blogs;
Στα blogs θα ήθελα περισσότερη διαφάνεια. Εμένα πάντοτε αυτό που με στεναχωρεί στα blogs γιατί τα παρακολουθώ ,είναι τα ανυπόγραφα άρθρα. Είναι καλό να έχει κάποιος το θάρρος να βάζει και το όνομα του από κάτω σε αυτό που γράφει. Έτσι νομίζω ότι προσφέρει στην ενημέρωση. Έτσι και αλλιώς δηλώνεται με τη παρουσία της υπογραφής ότι δεν είναι ένας που τα γράφει όλα!
Ερ.: Τέλος, τι συμβουλεύετε τα νέα παιδία που αρχίζουν να ασκούν το επάγγελμα αυτό σήμερα;
Πρώτον δε θα πρέπει στη πρώτη δυσκολία να τα παρατάς. Να πείς ότι αυτός ο χώρος δεν είναι για μένα. Πιστεύω ότι ο καθένας έχει την ευκαιρία του. Απλά πρέπει όταν έρθει αυτή να την αρπάξουν από τα μαλλιά. Προϋπόθεση είναι όμως για να γίνει αυτό να έχουν υπομονή. Υπομονή και ενδιαφέρον. Πρέπει οι νέοι να βρίσκονται μέσα στα πράγματα και να μη τα παρατάνε. Είναι μια δυναμική επιστήμη η δημοσιογραφία και πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς οι δημ/φοι ακόμα και αν είναι σε φοιτητικό στάδιο. Άρα πρέπει να διαβάζει , να ενημερώνεται συνεχώς και να ξέρει να χειρίζεται καλά το internet και όσο το δυνατόν καλύτερα ξένες γλώσσες. Θα μου πεις, κουράστηκα να διαβάζω συνέχεια, σχολείο ,πανεπιστήμιο κτλ. Αλλά αν έχεις επιλέξει συνειδητά αυτό το επάγγελμα δεν υπάρχει περίπτωση να μη σου αρέσει να ενημερώνεσαι . Και εγώ το πρωϊ όταν ξυπνάω και το βράδυ πριν κοιμηθώ ανοίγω τον υπολογιστή μου να ενημερωθώ. Είναι τρόπος ζωής αυτός!
Δημήτρης Κυριακού
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.