Εν όψει δημοτικών και περιφερειακών εκλογών είχαμε τη τιμή να μας παραχωρήσει συνέντευξη ο δήμαρχος Κορωπίου κ . Θεόδωρος Αθανασόπουλος, ο οποίος μας μίλησε με ειλικρίνεια για πολλά θέματα της τρέχουσας πολιτικής επικαιρότητας, για τις επερχόμενες εκλογές και τα κόμματα. Επίσης έκανε ένα απολογισμό του έργου του αυτά τα 8 χρόνια που ήταν δήμαρχος στο δήμο Κρωπίας και δε παρέλειψε να μιλήσει για τον εαυτό του και τους προσωπικούς του στόχους στο άμεσο και απώτερο μέλλον.
Τον ευχαριστούμε θερμά για το χώρο και το χρόνο που μας διέθεσε.
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Πως κρίνετε εσείς την οκταετία κατά την οποία διατελέσατε δήμαρχος ; Είστε ευχαριστημένος από αυτά που προσφέρατε ή θα θέλατε να προσφέρετε και άλλα;
Όταν ξεκινήσαμε το 1998 να φτιάξουμε το κίνημα κοινωνίας πολιτών ,την ΄΄Αναγέννηση΄΄ ,κάτσαμε και φτιάξαμε ένα σχέδιο. Το μελετήσαμε και όταν ήρθαμε στο δήμο αρχίσαμε να εφαρμόζουμε αυτό το σχέδιο. Το σχέδιο αυτό είχε θεματολογία ενός μικρού κράτους, έτσι όπως δουλεύουν οι δήμοι σήμερα. Εξάλλου είναι τελείως διαφορετική η έκφραση της δουλειάς σε έναν αστικό δήμο όπως είναι η δήμοι του λεκανοπεδίου της Αθήνας , οι οποίοι έχουν ως βασική αρμοδιότητα το να μαζεύουν τα σκουπίδια ,τη καθαριότητα δηλαδή, και να κάνουν εξοραϊσμούς όπως το να φτιάχνουν πλατείες.
Εδώ (σ.σ στα Μεσόγεια) τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Έχουμε αρμοδιότητα για θέματα επί παντός του επιστητού. Το πρόβλημα που είχαμε όταν αναλάβαμε ήταν το ότι είχαμε μείνει πίσω και είχαμε καθυστέρηση σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας. Άν δεν έχεις το χάρτι πάνω στον οποίο θα χτίσεις το σπίτι σου (σ.σ οικόπεδο) ,για ποιο σπίτι θα μιλάς; Για αυτό και δώσαμε πολύ μεγάλο βάρος στο να εγκριθεί το γενικό πολεοδομικό και να ξεκινήσουν οι εντάξεις των σχεδίων πόλης. Για αυτό το σκοπό ασχολήθηκε μια ομάδα ανθρώπων ,κυρίως μηχανικοί οι οποίοι είναι ικανοί και κατάφεραν να προχωρήσουν σε πολύ καλό επίπεδο τις εντάξεις των σχεδίων πόλης. Το θέμα είναι ότι είμαστε στα θέματα αυτά (σ.σ σχέδια πόλης) μια εικοσαετία πίσω. Που σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν αυτές οι εντάξεις για να προχωρήσουμε σε μια αναθεώρηση του πολεοδομικού γιατί αλλάζει συνεχώς και το πολιτικό περιβάλλον. Για να φτιάξουμε το οικόπεδο πάνω στο οποίο θα φτιάξουμε το σπίτι μας, σε αρχαϊκή μορφή.
Ποια είναι η γνώμη σας για το νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος (Μπιρμπίλη) που ψηφίστηκε πρόσφατα και χαρακτηρίζει τη περιοχή από τον Υμηττό μέχρι τα όρια του δήμου Βάρης μη οικοδομήσιμη; Βοηθά γενικότερα το περιβάλλον;
Δεν είναι τόσο το θέμα αν είναι καλό ή κακό για το περιβάλλον. Το θέμα κυρίως είναι ότι το λεκανοπέδιο στην Αττική έχει 5 εκατ. κατοίκους και από εκεί ( το κέντρο) αποφασίζουν για το μέλλον μας μέσα σε γραφεία και προφανώς δεν έχουν επαφή με το περιβάλλον. Έρχονται κάτοικοι επίσης από την Αθήνα να οικοδομήσουν ή να φτιάξουν τις επιχειρήσεις τους εδώ ,μιας και δεν έχει άλλο χώρο το κέντρο της Αθήνας και τελικά οι αποφάσεις που παίρνονται είναι πρόχειρες και ριζική λύση δε βρίσκεται ποτέ.
Ναί.Έχει βοηθήσει σε ένα βαθμό.Αυτό όμως που δεν υπάρχει είναι πρόταση. Εμείς μέσα από ένα συγκεκριμένο στόχο που είχαμε ,καταφέραμε να προκύψουν προτάσεις που είναι υλοποιήσιμες και τελικά το σύστημα δεν μπορούσε να απορρίψει. Το 15% από τους πόρους που προσφέρει το ΕΣΠΑ έχει καταφέρει να πάρει ο δήμος μας. Βέβαια δεν είναι θέμα ποσόστωσης, είναι θέμα πρότασης . Την άλλη εβδομάδα θα λήξει και το θέμα του βιολογικού καθαρισμού και της αποχέτευσης των Μεσογείων, που σημαίνει ότι άλλα 200 εκατ. Ευρώ θα μπούν στο ταμείο των δήμων των Μεσογείων για αυτό το σκοπό.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο άλυτο πρόβλημα στο δήμο Κορωπίου σήμερα;
Θεωρώ πλέον ότι άλυτα θέματα στο δήμο μας δεν υπάρχουν. Έχουν λυθεί στη μεγάλη τους πλειοψηφία ,απλά έχουν χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Το πρώτο θέμα είναι η ένταξη του σχεδίου πόλης. Αν τελειώσει αυτό θα μπορούμε να βάλουμε στο τραπέζι και θέματα υποδομών . Γιατί δε μπορούμε να έχουμε αισθητική παρέμβαση στη πόλη; Γιατί δεν έχουμε ακόμα αποχετευτικό σύστημα. Το θέμα αυτό ,στα 4000 στρέμματα που έχουμε σήμερα, κλείνει και από το νέο έτος αρχίζει να υλοποιείται , θα είναι έτοιμα αποχετεύσεις , όμβρια και έτσι θα μπορεί από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας να γίνει και αισθητική αναβάθμιση. Να φτιαχτούν οι χώροι πράσινου ,χώροι στάθμευσης για να διευκολυνθούν οι πολίτες. Δεν μπορείς ως δια μαγείας μια πόλη να τη κάνεις ευρωπαϊκή, χρειάζονται το χρόνο τους να υλοποιηθούν όλα αυτά για να πετύχεις ένα καλό αποτέλεσμα.
- ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Θεωρείτε ότι η ΄΄Αναγέννηση΄΄ θα κερδίσει και στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές;
Προσωπικά πιστεύω ,επειδή έχω προδιαγράψει το τι είναι η ΄΄Αναγέννηση΄΄ , ότι είναι ένα κίνημα. Είναι το κόμμα της τοπικής κοινωνίας .Θεωρώ λοιπόν ότι οι πολίτες του Κορωπίου εξακολουθούν να εμπιστεύονται αυτή τη πολιτική που έχει χαραχθεί και έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Για τις πολιτικές μιλάμε. Το ένα κίνημα (Αναγέννηση) είναι κατά του δημαρχοκεντρικού συστήματος , μιλάει για ευρύ άνοιγμα στη κοινωνία , για συμμετοχή όλων των πολιτών στα κοινά. Όλα αυτά θεσμοθετούνται επίσημα από τον ΄΄Καλλικράτη΄΄ .
Από την άλλη πλευρά έχουμε ένα κόμμα με δημαρχοκεντρικό σύστημα ,το οποίο εκπροσωπείται ,έτσι όπως εκπροσωπείται και θεωρώ ότι είναι παρωχημένο για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Συγκρούονται δύο διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις, μια σύγχρονη με μια παλαιοκομματική.
Αυτό θέλω να πιστεύω ότι θα επιδράσει και σε επίπεδο κεντρικής εξουσίας. Δηλαδή να αλλάξει η πολιτική αντίληψη από κάτω προς τα πάνω ,αφού δεν έγινε το αντίθετο. (σ.σ εξάλειψη παλαιοκομματικών αντιλήψεων στα κόμματα από τους δήμους μέχρι τη κυβέρνηση).
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥΣ
Πόσο δύσκολο είναι να είναι κάποιος δήμαρχος μιας πόλης;
Εξαρτάται και πώς το βιώνει ο καθένας. Εγώ συμβάδισα με ένα κίνημα κοινωνίας πολιτών και τη χάραξη συγκεκριμένης πολιτικής , εμείς μιλούσαμε για συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση και αυτό θέλαμε να δώσουμε στους πολίτες να καταλάβουν. Δεν ήταν προσωπικό, δικό μου θέμα. Δε σηκώθηκα ένα πρωί και είπα θέλω να γίνω δήμαρχος. Δεν το είχα και ανάγκη άλλωστε. Θεωρώ όμως ότι ο κοινωνικός αγώνας πρέπει να δοθεί σε διάφορα επίπεδα. Και για αυτό μετά από 8 χρόνια κατέθεσα μια πολιτική πρόταση η οποία λέει ότι πρέπει να υπάρχει συχνή εναλλαγή εξουσίας ,αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αυτοκαθαρθεί το ίδιο το πολιτικό σύστημα από τη διαφθορά και τη διαπλοκή. Θα πρέπει να μην βάζει για τρίτη φορά ένας δήμαρχος υποψηφιότητα, το πολύ 2 τετραετίες πρέπει να ασκεί τα καθήκοντα του δημάρχου. Αυτό πιστεύω είναι μια πολιτική πρόταση. Το σύστημα έχει φτάσει εδώ που έχει φτάσει ακριβώς γιατί πολλοί άνθρωποι χρησιμοποίησαν το χώρο της πολιτικής σε οποιοδήποτε επίπεδο για προσωπικό όφελος. Από το 1826 και μετά έχει γραφτεί άπειρη ιστορία με τέτοια φαινόμενα, δυστυχώς. Το θέμα είναι πώς αλλάζουμε αυτή τη κατάσταση για να ανέβει και το πολιτικό επίπεδο όλων, και των ψηφοφόρων.
Ποιες είναι πλέον οι προσωπικές σας επιδιώξεις –στόχοι; Θα συμμετέχετε στα κοινά από κάποια άλλη θέση;
Σε αυτή τη φάση θεωρώ ότι η διαμόρφωση πολιτικών θα πρέπει να γίνουν σε δημοτικό επίπεδο . Έχω ζήσει την ΄΄Αναγέννηση΄΄ σαν ένα αστικό κόμμα με όλα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Σε αυτή τη φάση της ζωής μου θεωρώ ότι θα πρέπει να ασχοληθώ περισσότερο με την οργάνωση του κινήματος της κοινωνίας πολιτών και με το κόμμα Αναγέννηση. Με την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει μια ομάδα ανθρώπων από αυτά τα 8 χρόνια διακυβέρνησης, θα πρέπει να ασχοληθούμε με το κομμάτι της διαμόρφωσης της πολιτικής αυτής της δεκαετίας σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο. Πάντα υπάρχουν στόχοι, δε μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτούς.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο σας προτέρημα και ποιο το μεγαλύτερό σας ελάττωμα σαν χαρακτήρας;
Το μεγαλύτερο προτέρημα μου είναι να επιλέγω τους συνεργάτες μου. Το χειρότερο ελάττωμα μου είναι η υπερβολική εμπιστοσύνη που έχω στους ανθρώπους. Αυτός ήμουν ,είμαι και θα είμαι. Δεν έχει να κάνει με τους άλλους, αλλά με το δικό μου χαρακτήρα.
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
Συμφωνείτε ή όχι με την υπογραφή του μνημονίου;
Σε μια εποχή που το φαινόμενο της οικονομικής κρίσης είναι παγκόσμιο , εγώ θα περίμενα να ακούσω , έξω από τις μνημονιακές πολιτικές την άλλη άποψη. Και βλέποντας την οικονομική κρίση του 1929, παρατηρώ τη θεματολογία που το πολιτικό μας σύστημα χρησιμοποιεί σήμερα ότι είναι πανομοιότυπη με του τότε. Όλα αυτά τα χρόνια το πολιτικό σύστημα πέρασε πολλούς τριγμούς. Έχει κανένας την αίσθηση ότι αν υπήρχαν εναλλακτικά σενάρια δεν θα είχαν χρησιμοποιηθεί;
Είναι εύκολο να μιλάμε για αντιμνημονιακή πολιτική , δε μ΄ αρέσει να θίγονται τα χαμηλά οικονομικά στρώματα και πιστεύω σε κανέναν δεν αρέσει. Όμως δυστυχώς ή ευτυχώς , το μνημόνιο ,εδώ που έχουμε φτάσει αποτελεί μονόδρομο. Εμείς εισπράττουμε το αποτέλεσμα πολιτικών .
Ο λαός χρειάζεται πολιτική κατεύθυνση, είναι ανάγκη να υπάρχει πάντα υπευθυνότητα από τους πολιτικούς. Εάν του δώσεις κατεύθυνση θα κάνει αυτό που πρέπει . Αν δε του δώσεις κατεύθυνση ,γιατί πρέπει όλοι να βολευτούν στο σύστημα ,είτε για να κρατήσουν κάποιοι τις καρέκλες τους , είτε για να κερδίσουν πρόσκαιρα, το αποτέλεσμα είναι αυτό που ζούμε σήμερα. Στο εξωτερικό ,οι κοινωνίες είχαν κατεύθυνση και το σύστημα λειτούργησε έτσι για να μπορέσει να στηρίξει τη κοινωνία. Το δικό μας το σύστημα και κατεύθυνση δεν είχε και λειτούργησε καταστροφικά για τη κοινωνία.
- ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΜΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ
Πως χαρακτηρίζετε τα ΜΜΕ στη χώρα μας; Θεωρείτε ότι οι δημοσιογράφοι κάνουν αμερόληπτα τη δουλειά τους, ή είναι μέρος του ΄΄συστήματος΄΄;
Δυστυχώς , όπως πολλοί στη κοινωνία που ζούμε , έτσι και τα ΜΜΕ ,επειδή πρόκειται για επιχειρήσεις προσπαθούν να προσποριστούν κέρδος, άκοπα και γρήγορα. Αυτό είναι το άσχημο. Δεν είναι η τέταρτη εξουσία σήμερα, είναι η εξουσία με η κεφαλαίο. Είναι ο παράγοντας ο οποίος προσπαθεί είτε σε επίπεδο τοπικής εξουσίας, είτε σε κεντρικό επίπεδο , είτε σε εξωκρατικό να κάνει τέτοιου είδους παρεμβάσεις ώστε να εξυπηρετεί τα δικά του συμφέροντα, λειτουργεί με ίδιον όφελος. Ενώ θα έπρεπε να μη συνέβαινε αυτό ,αφού η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.