Η σχολική χρονιά θα είναι η δυσκολότερη των τελευταίων ετών, παραδέχτηκε η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου σε συνέντευξη Τύπου.
Η κ. Διαμαντοπούλου είπε συγκεκριμένα ότι η χρονιά που έρχεται είναι η πιο δύσκολη μετά την μεταπολίτευση, καθώς θα έχουμε τους μισούς διορισμούς εκπαιδευτικών και μεγάλο αριθμό συνταξιοδοτήσεων (11. 466 άτομα έφυγαν από τα σχολεία φέτος).
Σύμφωνα με τα στοιχεία ένας στους εννιά εκπαιδευτικούς δήλωσε παραίτηση, ενώ οι μόνιμοι διορισμοί μειώθηκαν στο 50% σε σχέση με πέρυσι.
Οι ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές ξεπερνούν τις 20.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ το υπουργείο λειτουργεί με 300 λιγότερους υπαλλήλους.
Ωστόσο, τουλάχιστον 5.000 εκπαιδευτικοί που είχαν αποσπαστεί σε διάφορες υπηρεσίες επανέρχονται στα σχολεία, ενώ ενδεικτικά ανέφερε, ότι το ίδιο το υπουργείο Παιδείας θα λειτουργήσει με 300 λιγότερους υπαλλήλους.
Την ίδια στιγμή οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ κάνουν λόγο για 11.000 με 12.000 κενά και χαρακτηρίζουν ως τις πιο προβληματικές περιοχές την Αν . Θεσσαλονίκη, τα Γιάννενα , τη Λάρισα και τη Μεσσηνία.
Σύμφωνα με την υπουργό έγινε εξορθολογισμός ούτως ώστε, να μην υπάρχουν κενά, αλλά συγχρόνως να μην υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί.
Στις 5 Σεπτεμβρίου καταβάλλεται προσπάθεια κάθε σχολείο να διαθέτει κάρτα, στην οποία θα αναγράφεται ο συνολικός αριθμός μαθητών, αλλά και ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα.
Επισήμανε μάλιστα, ότι κατόπιν συνεννοήσεων με το υπουργείο Οικονομικών, θα δοθούν πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών στα σχολεία.
Ήδη, λειτουργεί στο υπουργείο Παιδείας ειδική επιτροπή η οποία σε καθημερινή βάση θα εξετάζει την επάρκεια σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τη διανομή των βιβλίων, τη μεταφορά των μαθητών και την καθαριότητα των σχολείων.
Χιλιάδες κενά καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ πιο δραματικά θα είναι τα προβλήματα σε μεγάλες περιοχές όπου παρατηρείται αυξημένος αριθμός εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται καθώς και σε βασικές ειδικότητες των εκπαιδευτικών όπως φιλόλογοι το 10,1% των υπηρετούντων, μαθηματικοί το 9,9%, φυσικοί-χημικοί-βιολόγοι κ.λπ. το 8,5%!!
Το θέμα λαμβάνει μεγάλη διάσταση αν σκεφτεί κανείς πως σε περιοχές που δεν έγιναν καθόλου διορισμοί εκπαιδευτικών όπως Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα τουλάχιστον στις 3 βασικές ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί-χημικοί).
Όπως καταγγέλλει η ΟΛΜΕ ο υπολογισμός των πιθανών κενών αυτή τη στιγμή τα ανεβάζει στις 11 με 12 χιλιάδες μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, κάτι που πρακτικά σημαίνει συνενώσεις ή και καταργήσεις τμημάτων, καθώς και την υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών σε άλλο νομό ή ακόμα και σε άλλη περιφέρεια, για να συμπληρώσουν το ωράριό τους.
www.stifora.gr
Τρίτη 24 Αυγούστου 2010
Α. Διαμαντοπούλου: «Έρχεται η πιο δύσκολη σχολική χρονιά»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.