Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Oscars 2017: Ακούστε την καθηλωτική επιστολή του Ασγκάρ Φαραντί

Ο Ασγκάρ Φαραντί κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας με τον «Εμποράκο» και... έλαμψε δια της απουσίας του. Δείτε αναλυτικά.
Ο Ασγκάρ Φαραντί είχε δηλώσει ότι δεν θα παρευρεθεί στην 89η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, από τη στιγμή που οι Η.Π.Α. του Ντόναλντ Τραμπ απαγορεύουν την είσοδο στη χώρα μεταναστών από επτά μουσουλμανικά έθνη.
Άλλωστε, όλοι οι υποψήφιοι για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας έστειλαν από κοινού ένα ηχηρό μήνυμα κατά του φανατισμού πριν τη μέρα της Απονομής - διαβάστε εδώ.
Ο «Εμποράκος» πράγματι κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας κι έτσι ο απών Φαραντί «ακούστηκε» δυνατά, με μια επιστολή που ζήτησε να διαβαστεί στην αίθουσα. Διαβάστε την παρακάτω, ή δείτε το video με το απόσπασμα της τελετής.
Είναι μεγάλη μου τιμή που λαμβάνω αυτό το πολύτιμο βραβείο για δεύτερη φορά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Ακαδημία, το συνεργείο μου στο Ιράν, τον παραγωγό μου, Αλεξάντρ Μαλέ-Γκι, την Cohen Media, την Amazon και τους συνυποψηφίους μου στην κατηγορία Ξενόγλωσσης Ταινίας. Λυπάμαι που δεν είμαι μαζί σας απόψε. Η απουσία μου είναι ένδειξη σεβασμού στους ανθρώπους της χώρας μου και σ’ εκείνους έξι ακόμα εθνών τους οποίους δεν σεβάστηκε ο απάνθρωπος νόμος που απαγορεύει την είσοδο μεταναστών στις Η.Π.Α.
Το να χωρίζουμε τον κόσμο σε «εμάς» και «τους εχθρούς μας» προκαλεί φόβο, μια παραπλανητική δικαίωση της βίας και του πολέμου. Αυτοί οι πόλεμοι εμποδίζουν τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα σε χώρες που έχουν υπάρξει οι ίδιες θύματα της βίας. Οι κινηματογραφιστές μπορούν να στρέψουν τις καμερές τους και να αποτυπώσουν ανθρώπινες αρετές και να σπάσουν τα στερεότυπα διαφόρων εθνικοτήτων και θρησκειών. Δημιουργούν συμπάθεια ανάμεσα σε «εμάς» και τους «άλλους», μια συμπάθεια που χρειαζόμαστε σήμερα περισσότερο παρά ποτέ.
                                                                                                                                                                                πηγή: http://flix.gr/news/oscars-2017-farhadi-statement.html

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.